eymeninefe canım ona bazı yörelerde devirme diyorlar.yani "bebeğin pipisini devirdin mi "derler.bununla ilgili bi anımı paylaşayım.Büyük oğluma kayınvalidem yapınca çok kızmıştım.bana kızım bak böyle yapmazsan daralır sidik birikir içünde kireçlenir dedi.kızdım ..yanlış geldi bana.ilk kez duymuştum.allahtan içten içe kızıp yüzüne bişey demedim. daha sonraki seferlerde sorunca yaptım anne yaptım diyordum(beraber oturmuyoruz çünkü)tabii bu arada evde arada eşim yaparken kızdım daha da yapmadı o da.gel zaman git zaman sünnet zamanı geldi oğlumun.sünnetten sonra doktor bize "siz hiç bu çocuğun pipisini temizlemediniz mi ,arada pipisinin derisini ileri geri yapacaktınız inanılmaz kireçlenmiş idrardan şimdi iyleşmesi zaman alacak iltihaplanırsa korkmayın dediklerimi yapın geçer deyince aklıma kaynanam düşmesin mi.demek ki doğruydu kadının yaptığı.o günden sonra büyüklerim bi şey derse bebek ve bakımı ile ilgili hiç ses etmem.uygulamasamda he hı der geçerim.Yani doğru doktorun yaptığı.öyle bişey var yani.eskiler biliyor da biz bilmiyorduk öğrenmiş olduk.şuan 10 ay 25 günlük oğlum var ve ona yapcam ben.yani benim içim tuhaf oluyor çünkü baya pipisi çıkıyor iç kısmı yani.eşime yaptırırım.