Marinedeniz
benim kızım da tam sekiz buçuk aylık. Bizimki de tersine iştahlı baya, günde en az iki ana iki üç de ara öğün yapıyor. Oyuncaklarıyla saha uzun zaman geçiriyor, gece uykuları dalgalı. Bazen saat başı uyanıyor, bazen kesintisiz uyuyor🤷🏻♀️ Size yemek konusunda önerim; sizinle mutlaka masaya otursun. Biz kızımı daha 1 aylıktı, bizimle masaya almaya başladık. O zaman ana kucağındaydı, bizi hep yiyip içerken gördü. Hala da bizimle oturur masaya. Dişler geliyro muhtemelen; Sizinle oturduğunda yemek istemezse eline taze soğan/pırasa/salatalık y da havuç verin dişlesin. Mutlaka sık sık su önerin. Yoğurt sevmiyor mu? Meyveli, cevizli ya da sebzeli yoğurt yağın mesela. Ben cacık da vermeye başladım; sarımsaklı ve kuru naneli kuru cacık. Baya sevdi. Arada ayran yapıyorum. Cam bardaktan içmeye bayılıyor, farklı şeilkkerde deneyin. Pankeke de bayılıyor kızım mesela. Her şeyi deneyin zorlamadan. Sizinle masaya oturduğunda ara ara teklif edin, kesinlikle zorlamayın. Sevdiği şarkı varsa açın, siz de eşlik edin, bol bol gülümseyip sarılın.
oyun konusunda da; yine müzikle deneyin. Müzik açın, alıştığı sevdiği şarkılar yoksa öncelikle kucağınızda beraber danseydin, beraber söyleyin, şarkıların nidalarını abartarak tekrarlayın (mesela nane limon kabuğu, barış manço-hapşırık nidası-, bir Aslan miyav dedi, miyav ve Aslan kükremesi vs gibi. Şarkılara alışıp sevince, açın müziği oyuncaklarıyla beraber oynayın. Sonra kademeli olarak yalnız bırakın. Bir süre sonra alışacaktır.
genel olarak; bizlerin ruh halini bebekler anlıyorlar ve maalesef stresliysek onlar daha da huzursuz oluyorlar. Ben mesela çok stteslendiysem hemen kendimi duşa atıp sakinleştirmeye çalışıyorum. Babanın her konuda desteği de çok önemli tabii ☺️