AliMUHAMMED listeleriniz olsun. Temelde 2 listemiz var ihtiyaçlar ve istekler diye. Bebek maması, vitaminler, doktor kontrolleri, aşılar, kira, aidat, faturalar, araba giderleri zaten sabit giderler arasında ve tasarrufu mümkün değil maalesef. Bunları çıkınca eve giren toplam gelirden ne yapılabilir buna bakıyoruz… İhtiyaçlar listesinde mutfak giderleri, temizlik malzemeleri, giyim ihtiyaçları vs yer alıyor. Kalem kalem yazıp öncelikleri belirliyoruz ve yazarken bile bir çok şeyin gereksiz olduğunu görüp vazgeçebiliyoruz… Aylık gelirimizden eşimin ve benim şahsi harcamalarımız için ayırdığımız bir bütçe de oluyor. Bu para tamamen bize özel oluyor, onlarla da ister istekler listesinden bir şeyler alıyoruz istersek de kendi fikrimizde değerlendiriyoruz… Aylık gider notunuz olsun bir de telefonda en basiti. Bir harcama mı yaptınız ufak ya da büyük tanımlayıp tutarı yazın, ay sonunda toplayınca ne kadar gereksiz yerlere para harcadığınızı daha net görüyorsunuz. Biz bunlara dikkat ederek bu ay açıldıysak önümüzdeki ay daha tutumlu olmaya çalışıyoruz. Başta karmaşık geliyordu ama buna alıştıkça çok daha kolay olmaya basladı her şey🐣