Canimbebegim öncelikle siz yediriyorsanız bir de kendi yemesine fırsat verin, belki öyle daha kolay olacaktır. Yeni şeyler deneyin, bebekler de sıkılıyorlar ister istemez hep aynı şeylerden ya da seviyor diye sürekli verildiğinde o besinden🐣
Oğlum 10 aylık oldu, su an kahvaltı için 2 favorisi var diğerlerine oranla daha iştahla yediği ilki keçiboynuzu unlu pankek. Yumurta sarısı, 1 kaşık yoğurt, zeytinyağı çatalla çırpıyorum. İçine 1 çk keçiboynuzu unu, 1-2 yk da tahıl unu koyuyorum bu bazen siyez bazen de tam buğday oluyor. Hep aynını vermemek için evde kararmış muz varsa onu ya da suda beklettiğim kuru üzümü ve aklım ameliyse de az tarçın ekliyorum.
Diğeri ise zeytinli pankek. Yine yumurta sarısı, 1 yk yoğurt ya da labne, zeytinyağını çatalla çırpıp. Tuzunu aldığım siyah zeytin dilimlerini, evde varsa taze kekik, 1 çk buğday ruşeymi ve yine 1-2 kaşık siyez ya da tam buğday ekliyorum. Severek yiyor🐣
Haftanın min 3 günü de yine kahvaltısının yanında muzu çatalla ezip üzerine pekmez ve tahin gezdiriyorum, 1-1,5 da ceviz eziyorum çok seviyor. Ceviz yoksa badem. Muz yoksa eksik haliyle vs vs🐣
Kıymadan sıkıldığında kuşbaşı haşlayıp didip veriyorum, pirzoladan sıkıldığında incik… Balıktan sıkılınca sebzelerle balık köfteleri ya da çorbaları yapıyorum. Yoğurdu çırpıp suluguna koyuyordum, sıkılınca bardaktan veriyorum, ondan da sıkılırsa kaşıkla önüne koyuyorum🐣 Köftesine, mücverine yakışacak sebzelerden ya da kinoa, amarant, pirinç gibi tahıllardan muhakkak ekliyorum. Çeşitlendirçe daha kolay yendiğini gördüm🐣