balkizimveben benim kuzenim 10 yaşında. O da anlattığınız şekildeydi, uzun süre konuşmadı, kendini ifade edemiyordu. Bir şey anlatmak istediğinde kekeliyordu, kelimelerin arasında uzun boşluklar oluyordu, düşünüyordu, yutkunma ihtiyacı hissediyordu. Çok stres oluyordu kısacası. Kreşe gittiğinde diğer çocuklar akıcı şekilde konuşabilirken o kendini ifade bile edemediği için daha da içine kapanmıştı.
Sonra ilkokula başladı, bu konuşma olayı hala devam ediyordu. İlkokula giderken bir arkadaşı “sen önce konuşmayı öğren” dediğinde okula da gitmek istememeye başlamıştı.
Otizm teşhisi konmadı ama konuşma geriliği, öğrenme güçlüğü var denildi. Okuldan alındı, rehabilitasyon merkezine gitmeye başladı. Özel eğitim görüyor şu an hem bu rehabilitasyon merkezinde hem de gittiği okulda özel öğrenci olarak geçiyor, raporu var yani. Konuşması daha akıcı hale geldi ama öğrenme güçlüğü ve odak dağınıklığı devam ediyor maalesef.