Babyasel02 18-24 ay arası emmeye yenidogandan daha beter düştükleri bir dönem. Korkuları vs. gelişiyor, benlikleri olusuyor. Bu süreçte emmeden kesmek travma olusturabilir. Gün içinde sabah emzirin mesela siz teklif edin. Sonra 1 saat sonra kahvaltı sunun ( 2 çeşit olsun o mu bu mu gibi soru sorun, artık söylediklernizi anlıyorlar ve kararlı olursanız bunlardan birini seçmelisin, kahvaltı edelim gibi) sonra aktivite yapmaya calısın, arada siz emzirmeyi teklif edin ki mahrum kalmayacagını anlasın. Duygularını ona karsı anlatıp aynalama yapıp konusun , emmeyle duygularını regüle ettiği için bunu ögrenmeleri önemli. Öfke kızgınlık aglama mutluluk gibi duyguları calısın, yavas yavas emmeyle ilişkisi azalıyor, sabırlı olmanızı tavsiye ederim. 26 aylık oglum cok da düskündü emmeye , gün içinde epey azaldı emmesi. Emmesi azaldı ama iştahı yok. Yani ben cogu arkadasımdan da duydugum bosuna kesmişiz oldu. Seveceği formlara getirmeye çalısın. Mesela mantı hamuruna havuç ve kapya biber koyup yoguruyorum bazen ıspanak koyuyorum. Makarna seviyorsa bakliyat unuyla yapılmıs makarnaları kıymalı yapabilirsiniz ( mercimek veya nohut unu) omlet yaparken tarhana tozu katıyorum bazen bazen cevizi un gibi yapıp koyuyorum. Hurma.kayısı ve inciri robotta cekip içine ceviz fındık badem unu koyup bir hamur olusturuyorum, biraz buzlukta tutup sonra minik toplar yapıyprum hindistan cevizi veya ne istiyorsanız ona bulayın, günde 2-3 top yesin mesela. Avokado muz keçiboynuzu unu az kakao ve azcık bal ile saglıklı puding yapbilirsiniz ( besleyici bir ara öğün) ana yemek saatinden önce 1-2 dilim elma yedirmek acıkmasına yardımcı oluyor. Oglum bazen yemek yemiyor ama 4-5 adet közlenmiş yeşil köy biberi yiyor. Bazen hiç yemiyor. Sabırlı olun inanın stres olunca onlar daha ters tepiyor.