Senizinc oncelikle yenidogan sariligi sık gorulen bir sey. sariligi tetikleyen etkilerden birisi de bizdeki gibi kan uyusmazligi. kizim 2 gunlukken 8 degerle 8 gunlukken 21 degerle 2 kez isik tedavisi icin hastaneye yatti. sariligin dereceleri bebegin gunune orantili bakilir. yani 2 gunluk bebekte 8 deger cok yuksekken 15 gunluk bebek icin bir sorun teskil etmez. vucuttaki bilrubin degerinin yuksek olmasi sariligi tetikler. bilrubin ise idrar ile vucuttan atilir bu nedenle bebegin bol bol beslenmesi gerekli ki cis yapabilsin. bebek ac kaldikca kan sekeri dusuyor ve uyuyor uyudugu icin de beslenemiyor daha cok kan sekeri dusuyor. bir kisir dongu. o nedenle bebegi 2 saatte bir zorla uyandirip emzirmek gerekli. benim gibi sutu az olan anneler benim gibi inat etmeyin , bebeginize ssrilgii atlatana kadar mama verin. ben inat ettim vermedim meger sutum azmis bebegim ac kalmis bu nedenle 2. kez gittigimizde deger 21 olmustu. bir de sarilik olam bebegi cok fazla kat kat giydirmeyim sicak uyku yapar bebegi uyandirmsk zorlasir. mutlaka uyandirmali topugunu cimdiklemeli , gerekirse ustunu soymalisinizz . korkulacsk bir sey degil geciyir sadece yapman gerekeni bilmelisin