Sevvoo
Anneyimbenanne
Elbette kıskançlık sizinki
Öncelikle zaman ayirmaya calisin yavrularınıza kardesle ilgilenirken bile mesela emzirirken hadi yavrum sen de su oyuncagini al gel yanimda oyna soyle yap fln hic vaktiniz yoksa bile
Bebisin bezini mendilini isteyin aferin deyin takdir edin
Kendini yalniz ve üstüne kuma.gelmis gibi hissetmesin bebisi onun yaninda cok sevememeye çalışın ya da ona benzetin ayni senin gibi kardesin şöyle tatli böyle güzel fln onu öne sürün
O büyüyünce sana abi dicek zaten seni cok seviyo birlikte oyunlar oynicaksiniz fln böyle sevdirerek anlatin.
Mesela bulasiklari mi kaldiriyosunuz hadi oglum gel sende bana yardim et bardaklari ver afferin fln yine sofra kurarken de.. Benim 3.5 yaşındaki oglum sofrayı kurucami anladi mi gelip başımda bekliyor kendi kendine gorev bildi mesela artık bunu😊
Ya da bebisin bezini değiştirince kirliyi hemen alip çöpe atar.
Yemek konusuna gelince benimki de bebis dogana kdr genelde süt içerdi hemde biberonla birden biraktirdim istediği zaman hep sonra dedim kardesi sayesinde sonrayi öğrendi cok şükür 🤭
Ve tadini bilmediği seyleri de iyce acıkınca kendi yiyo onu farkettim. Siz de inatlasmadan caktirmadan bu yolu deneyin sevdiği şeyleri ortadan kaldirin varlığını bilmesin bugun yemezse yarın mecbur yer.
Resimli sekilde flnn köfte yapabilirsiniz gözlü agizli v.b.
Benimki pirinç pilavını cok sever mesela ama sade diye tuttururdu ben eti parçalayıp icine minik kasgin altına saklayıp yedirirdim yada kurulari
Artik iyce açıkmasını bekliyorum o zaman kendi bile yiyo
Et suyu kiyma fln corbalarada katip blendira cekin eger hic yemiyosa mesela brokoli de mercimek corbasinaa muthis lezzet verir ve hic belli olmaz
Benim subyan kursum var yillardir çocuklari da cok sevdiğim için onlarla hep hasir neşirim 4 yas daha kolay egitim acısından.
6 yaş ise sanki benliğini iddia etme yaşı inatlasmayi cok seviyorlar onlara kendini ezmeden sevdirerek birşeyleri yaptirmak lazim hani onu ikna etmelisin onun düşüncelerine değer verdiğini anlamalı yoksa seni kaale bile almaz.
Her anne kendi çocuğunu en iyi bilir hanımlar cocugunuzu iyi gözlemleyin sizden ne istediğini beklediğini iyi anlamaya çalışın ki sorun çözülsün.
O yüzden 3 yas ideal diyorum hep kardes icin 4 yastan sonra artik çocuk kendi benliğinin farkina varıp paylasmayi bilmiyor sevmiyor ben o yönden sorun yasamadim cok şükür artik bebegim de abisini cok seviyor ona ozellikle gülüyor abisi dsha da çok seviyor günden güne.. tam anlamaya başladığında da büyük zaten kardesi de büyümüş ve on arkadaş olmuş olcak inşallah.
Erkek çocukları kızlardan daha duyguasaldir içlerinde yaşarlar bunu kızlar gibi kendini belli edemez öncelikle bunu asla unutmayın.
Siz ona ne kdr sevgi ve şefkatle yaklaşırsanız o kdr karşılık bulursunuz emin olun.
Cocukla konuşurken onun boyuna inmek hani dizustu fln daha hosuna gider der uzmanlar.. hani onun seviyesine inin.
Ödüllerindirin iyiye tesvik edin ve caktirmadan mecbur bırakın yemek konusunda..
Siz zorlamayin biraz ac birakin ki o.kendinii yemek zorunda hissetsin. Siz masaya koyun mesela o acıkınca mecbur yer.
Tabi midesi kaldırmadığı şeyleri asla zorlamayın
Mesela parka gidicez hadi yemegini bitir deyin ama basında durmayın baska odaya gidin siz masaya birakin o kendi yesin iyce aciktigi zaman
Bir de hep ayri yemekler yapınca büyüyünce de aynı devam.ediyolar gelininiz bile size laf eder söylüyeyim gerçekten.
Esim yemek secmez ama sebze ben yapmasam hic aramaz ben de cok sevmezdim ama vitamin olsun diye yapıyodum artik sevdik ikimizde guzel de yapiyom mesela😊
Ama kardeşleri öyle degil kaynanam 3 kisiler evde esine ve diger 2 çocuğa ayri 3 çeşit yapar hergun deliriyo oglan 13 kiz 20 yaşında ve hala bebek gibiler annelerini kullaniyolar çünkü zamanında böyle alistirmis ve önlerinde hizmetçi gibi hala dönüyo. Onlara bir sorumluluk önceden vermediği için.
Sabir 2 ile 6 yas arasinda yüklenir çocuğa bunu da aşılamak cok önemli güzel anneler..
Tavsiyelerim insallah işinize yarar olumlu geri donuslerinizi bekliyorm 😉