Arkadaşlar çocuklarınızın çok büyük çoğunluğu normal anne babadan doğmuş normal gelişim gösteren normal çocuklar.8 aylık bebek el çırpmadı 9 aylık bebek yürümedi 10 aylık bebek konuşmadı aman allahım yoksa otizm mi evhamından vazgeçin hem kendinize hem bebeklerinize zarar veriyorsunuz.burada otizm tanısı almış çocuklarımızın anneleri vardır mutlaka onları da demoralize ediyorsunuz.20 aydan küçük çocuklarınızı acaba otizm mi diye tartmayın otizm spektrum bozukluğu olan bebekler omuzları düşük başları genelde önde sosyal beceriye hemen hemen tam kapalı iki yaşına yaklaşmasına rağmen gel ver al gibi komutları yapmak bi yana kafasını kaldırıp bakmayan sosyal beceriler konusunda çok zorluk çeken çocuklar olur.kucağa almak için eğilip gel dediğinizde bi çocuğun kollarını kaldırması bile bir sosyal beceridir.böyle olan çocuklar da tabii ki özel eğitimle desteklenir çok büyük çoğunluğu hayatlarını normal idame ettirecek düzeyde gelişim gösterir.çocuklarınıza normal büyümeleri için müsade edin sabırlı olun🌺