Ayca Merhaba anneler 5 ay 21 günlük oğlum var,sadece anne sütü alıyor , geç kaka yapma sorunu var 7 8 günde bir yapıyor,ek gıdaya gün kurusu kayısı işe başladık doktorumuz geçen ay önerisi ile sorum şu ,2 tane kayısıyı suda bekletip gün içinde onu versem yeterli olur mu bu konuda biraz kafam karıştı birde gün içinde nekadae su veriyorsunuz?
Sltn Ayca 6 aylik olduk bizim de geç kaka sorunu var.yavaş yavaş baslamistim bende. 2 tane gün kurusunu sıcak suya islattim sarimsak dovecegi varya onunla o suyun içinde iyice Kayısıyı ezdim daha sonra o ezilen Kayısılar iyice yumuşadı silikon meyve filesine doldurup eline verdim zaten dişleri kasiniyor iyi oldu.kasede kalan suyu da cok sulandirmadim biberona doldurup içirdim 1 saat snra üstü başı batti😃 su ver arkasından mutlaka şekerli ya baya içi yanar.😊
Babyboyy Ayca neden 6 ayı doldurmasını beklemediniz ve ilk olarak kayısı verdiniz ? Bizim doktor direk 6 Aydan sonra sebze çorbasıyla başlıcaz diyor araştırdığım kadarıyla da her şeyi tek tek tattıtrıp sebzelerden başlamak gerekiyormuş 😅🤯
Ayca Sltn çok teşekkürler öyle denemek hiç aklıma gelmedi bende kaşıkla vermeye çalıştım ama bir yandanda korktum yutabilicekmi falan diye🙈peki işe yaradı mı ,bagısraklarını çalıştırdı mı
Sltn Ayca üstü başı battı sırtına cikti😂😂 ama karnı açken ver tok OLUNCA yemiyor zaten yumuasdigi için filede emmesi kolay olur suyu çok koyma da karni suyla doymasin zaten arkasındanda su vereceğini hesaba kat.ilk defa cumartesi verdim 1 saat içinde etki etti.bugün verdim karnı tok olduğu için yemedi 😅 mecbur çok aglayinca fitil verdim.kolay kolay vermem fitil ağlatıyor iyice.kakayla başım belada.
Ayca Sltn valla ben ilk defa bugun verdim benimki açkende tokkende aldı ama ortada hala kaka yok,🤦🏻♀️Kayısıları beklettiğim suyuda içirsim arkasından, Bugun 8. Gün o kaka yapmadıkça benim canım sıkılıyor:( Ek gıdaya kayısıyla başlamış olduk
Sltn Ayca zamanla düzelir diye umut ediyorum bende.patates vermedim korkumdan hala iyice kabiz olur diye.zeytinyağı içir diyor doktor oda ise yaramıyor kaç aydır.bakalım inşallah düzelirler.püre hazirlarsan içime zeytinyağı ekle belki faydası olur.
Ayca Sltn kayısından sonra kabız yapmayan ne verebilirim,3 gün kayısı vericem de sonra ne vericeğimide bilemedim🤷♀️
Sltn Ayca onu deneyerek bilirsin.az az ver ilk defa yiyecegi için ister istemez gaz oluyor başta. 2 gün havuç püresi verdim elma püresi verdim.bal kabağı verebilirsin bulursan (bugün 3 market gezdim bulamadım da😊).yarın havuç vermeyi düşünüyorum.balkabağı kabiz yapmaz yerse ondan ver yoğurt verdim kendim yapip.yalnız yogurdu küçük kavanozlara mayaladim açtığım yogurdu o gün tattirdim kalanı kendim yedim.yiyecegi zaman hep taze kavanoz açtım birde dışarda ilimadan vermedim soğuk okursa gaz yapar.
Sltn Ayca rica ederim bende yeni yeni başlıyorum çok yüklenmek istemiyorum anne sütü alsın diye birde kabiz olmasından korkuyorum yavas yavaş ilerle.portakal narenciye tarzı meyveler verme asitli daha erken.doktor kontrolü vardı dün vermeyin dedi.birde püreleri cam rende de yada çatalla ez kivami katı gelirse anne sütüyle kivamini aç. Blender kullanma zamanla pureden pütürlü yemeye geçmesi lazım Blender kullanırsan pütürlü yerken zorlanır.bir de sebzeleri buharda haslarsan vitamini suya geçmez içinde kalır 😊
Ayca Babyboyy kakasını geç yapıyordu fitil vermektense yada uyarmaktansa artık dayanamadım,10 gün kaldı zaten 6 ayın bitmesine,birde meyve ve sebzelerden veya yoğurttan başlamak lazım diye biliyorum,direk çorbadan başladıgını bilmiyordum
Sltn Ayca evet şimdi ne vereceğini şaşırıyor insan.çorba genel de önerilmiyor midesi ufak olduğu için çorbanın da su orani fazla diye pure genelde veriliyor.instagram da doktorlar var ek gıda ile ilgili bilgiler bulabilirsin araştır içine sinen seyleri verirsin😊
Babyboyy Ayca valla ya herkes kafasına göre takılıyor da çorba direk ağır bence ben sebzelerden başlıcam