Merhaba anneler..
Paylasmak istediğim bi konu var.
Burada cok denk geliyorum bebegim gece cok uyaniyor, gece cok agliyor, gece uyaniyor saatlerce oyun oynuyor uyumuyor vs vs.
Bi uyku danismani degilim ama boyle sorunlar ataktan yada durduk yere olmaz. Ataktan olsa bile gunlerce surmez gecici bi durumdur.
- Ayina gore kac uyku yapmasi gerekiyorsa ona gore uyutulmali
- Ayina gore uyaniklik surelerini takip ederek uyku saatleri belirlenmeli ve ne kadar sure uyumaliysa o kadar uyumali. Kisa gunduz uykulari uzatilmali (Sabah uykusu 1.5 saat uyumssi gerekirken 30 40 dk uyursa bu uyku bebege yetersiz geliyor )
- Rutin olusturulmali
- Bebek uyuduktan sonra hemen yataga yatirilmali uyusun diye kucakta yada ayakta tutunca alisiyor ve yataga koyunca sizi goremedigi için. Cok sık uyaniyor.
- Emerek yada biberonla uyumamali o zaman gunduz uykulari uzatmak daha zor oluyor
Suan aklima gelen bunlar.
Herkes uyku sorunum var diyor ama bunun sebebini bilmeliyiz ona gore çözüm uretmeliyiz benm bebegim uykuyu sevmiyor uyumak istemiyor diyoruz. Istisnalar vardir ama cogunlukla oyle degil. Yanlis ve duzensiz uykular bebegi yordugu icin gece yorgunluktan uykuya gecis yapamiyorlar ve cok uyaniyorlar. Ayni sekilde fazla uyudugunda da gece uyanip daha gec uyuyabiliyorlar. Ataktandir deyip gecmeyin lutfen 🤗