Tazeanne41 Kızlar merhaba kızım 10 buçuk aylık ve hala dişi yok et kıyma ve köfte tarzı şeyleri yiyemiyor ben bunu dişe bağlıyorum dişi bu aylarda hala çıkmamış bebeği olan var mı neler yiyebiliyor fikir verir misinizz
ogretmenanneeee Tazeanne41 ben 6. Aydan itibaren et,kıyma,tavuk, balık veriyorum yemeklerinin içinde. Mesela etli patates yemeği yapıyorum çatalla eziyorum. Kıymalı tarhana çorbası yapıyorum. Balık çorbası yiyor. Şehriyeli tavuk çorbası gibi vb. Bu arada 8 ay 21 günlüğüz bizimde dişimiz yok
elifiii Tazeanne41 13. aya kadar hiç dişi cıkmadı oglumun, yiyebileceği herşeyi yedi ( makarna, köfte, sulu köfte, balık, elma vb.) damakları keskin oluyor epey. Cok kücük parçalar halinde verebilirsiniz.
Erencinarinannesi Tazeanne41 her şeyi yiyebilir benim oğlum da ilk dişini 10 ay 13 günlükken çıkardı ben eline herkes veriyordum o vakte kadar herşeyi damaklarıyla yemeyi öğrenmişti zaten hellim peynirine bayılır onu tost makinesinde kızartıp veriyorum yiyor 6 aydan beri başlamıştım vermeye yani korkmayın verin eline yer onu damaklarıyla elma salatalık pankek köfte mücver herşey verebilirsin
gamzeyildirim35 Tazeanne41 saydıklarinizi yiyememsinin dişle bir alakası yok çünkü bebekler damaklari ile eziyorlar. Oğlum bir yaşında sadece iki alt dışı var başka da dışı yok ama katı olan şeyleri yaklasik sekizinci aydan itibaren verdim hala da veriyorum yiyor mesela bu akşam haşlanmış ufak ufak diddigim tavuk ile barbunya yedi. Acaba çok püre şeklinde mi verdiniz daha önce ya da saydiginiz gıdalarla yeni mi tanışıyor
Tazeanne41 gamzeyildirim35 köfteyi mesela veriyorum iştahla ağzına alıyor sonra ağzında eveleyip geveliyor sonra öksürüyor daha sonra ağzına da almıyor acaba sevmediği için mi yoksa yutamadığı için mi çok fazla püre vermedim blender kullanmadım ama hep ezerek verdim yemeklerini
gamzeyildirim35 Tazeanne41 sevmiyor olabilir dediginiz gibi benim oğlumda sevmediği şeyleri ağzından çıkarıyor benimki de sevmez köfteyi mesela. Zamanla alışır merak etmeyin siz katı şeyleri eline vermeye devam edin bence.
elifiii Tazeanne41 köfteyi azcık baharatlandırabilirsiniz kokusu agır gelmiş olabilir. Ya da içine sebze karıstırabilirsiniz havuç gibi. Önce az yagda mühürleyip sonra su ilave ederek suda pişirin yumusacık olur. Bir dönem sevmediğini sık olmamakla birlikte ara ara deneyin. Ne yapacakları belli olmuyor😄
ogretmenanneeee Aryemus_3 buharda haşlıyorum ya da fırında pişiriyorum ya da çorbasını yapıyorum YouTube den bakarak. soğan sarımsak patates havuç balık hepsini buharda pişirip eziyorum ve alt suyunuda ekliyorum çorba oluyor
Annekeki Tazeanne41 kiyma sevmemistir maalesef. Kizim bir yasinda 4 disi var her seyi yiyo ama kiymayi secip tukuruyo🤦🏻♀️
Tazeanne41 gamzeyildirim35 teşekkür ederim bende sürekli eline veriyorum yiyebileceklerini inşallah alışır zamanla
Ecegul Tazeanne41 en gec 8.aydan sonra dis.olmasa bile pütürlü gida vermek gerekiyormus. O sekilde devam edersen hic yemez dişi bekleme canim.hafif pütürlü yaparak basla catalla ezip yoksa hic yediremezsin