Deletedmom9 Gokturk-10 Mesela bazen şeffaf gelir su gibi ön süttür o. Sonrasında yağlı ve sarımsı bir süt gelir asıl fayda sağlayacak olan süt son süt dediğimiz. Buna dikkat edersen daha iyi olur. Sürekli ön süt alıyorsa da kilo alımını pek etkilemez.
Gokturk-10 Deletedmom9 Memeyi vermeden önce sıkıyorum bembeyaz normal çıkıyor ama sonrasına hiç dikkat etmedim son süt olayını ondan bilmiyordum sağolun bi ona da dikkat edeyim şu iki haftada
Oglusumm Gokturk-10 çok kötü değil ama yine de ilk aylarını alması gerek mama desteği yapabilirsin canım günde 2 defa falan mama ver bence bazen anne sütü yetersiz kalabiliyor sütün çok olsa bile Doğumdan yeni çıktığın için yağlı süt oranı azalabşiypr geceleri daha sık emzir 2 saati geçirme saat kurarak emzir diğer ay 1 kilo civarı almalı hemen normali yakalar
Epifenomen-gkc Gokturk-10 doğum yaptığınız hastane ile Bebeğinizin 1 ay kontrolünü yaptığınız hastane aynı ise kilo alımını biraz az kalmış. Tartıdan tartıya çok fark ediyor çünkü. Günlük alınması gereken minimum ağırlık 20 gr ortalama alması gereken ağırlık 35 gramdır. Yani bebeğiniz 1ayda 600-1000 arasında almalıdır. Çişli bez sayısı yeterli ise doyuyordur ama eğer kaka sayısı olması gerekenden fazla ise kilo almaz yediğini çıkarır takip edilip eğer günlük 5 6 kakayı geçiyorsa Bağırsakları çok çalışıyor olabilir bu durumda da kilo alımı yavaş olabilir. Doktorunuz öneriyorsa ve bebeğiniz doymuyorsa mama verirsiniz başkalarının demeleri ile değil. Belki de bebek minyon bir bebek? Bunu bilemeyiz. Ablamın kızı 2.5 kilo doğdu 6. Ayda 5 kilo idi ne yaptılarsa kilo aldıramadılsr meğer minyon bebek imiş. Bebek büyümüyor minyon mu vs diye anlamak için 3 ay takip edilmeli. Benim kızım ilk ay 700 Gr aldı doktor az buldu ikinci ay 1100 Gr aldı mesela. Takibini güzel yapmqn gerek canım
Epifenomen-gkc Gokturk-10 Doktor ver demişti ama çişli bez sayısı yeterli olduğu için ve yeğenimin karnı doyduğu için biberonla mama vermiyordu Sağdığında da gayet sütü yeterliydi sağıp biberonla veriyordu.
Gokturk-10 Epifenomen-gkc İşte benim de aynı şekilde doymasa ben hemen başlarım mamaya ama tek sıkıntısı çocuk az kilo almış. O kadar canım sıkkın ki bu konuya. Az önce yine doktora götürdüm pazartesiden bu yana yani 2 günde 50 Gr almış bakalım haftaya ne olacak bekleyelim dedi bu doktor da. 2 günde 50 Gr iyi veya kötü diye yorum da yapmadı🤷🏼
Epifenomen-gkc Gokturk-10 kuzum günde en az 20 gr alması lazım seninki 25 er almış iki günde. Eğer böyle devam ederse ayda 750 civarı alır. Ortalama kilo alımı zaten. Bence bir ay daha gözlemle sürekli emzir ve sütün kalitesini artırmaya çalış. Kuruyemiş incir hurma ye bol bol. Yeşil yapraklı sebzeleri sürekli tüket salatanı eksik etme ve mümkün olduğunca çeşitli beslen her şeyden yemeye çalış. tek düze beslenme şekli sütün kalitesini çok değiştiriyor. Çocuğumun doyup doymadığını anlayacak olan sensin. Sürekli altını kontrol et her beslenmeden 20 30 dk sonra çiş yapıyor mu bak. Gerekirse sürekli altını değiş ama tam çiş sayısıjı not et. Ne yediğinde çok çiş yapıyorsa onu yemeye yüklen bol bol. Bende yulaf sütümü kalitesini artırdı içine kuruyemiş de koyardım müsli gibi yerdim.
Hunilianne Gokturk-10 sen bu iki hafta sürekli emzir saat başı emzir toparlar. Mama işine girersen sütun azalmaya başlar
ilknur06 Gokturk-10 az görmüş olabilir çünkü bebeklerin 3 ay içerisinde çok kilo alması beklenir sonra sonra yavaşlaması beklenir o yüzden az bulmuş olabilir
Aseloykununannesi Epifenomen-gkc benimde bir aylık kızım var birşey sorucaktım brokoli anne sütünün tadını değiştirirmi bilginiz varmı
Epifenomen-gkc Aseloykununannesi tadını değiştirmiuor bende de yedikten 6 saat sonra süte geçiyormuş yediklerimiz tadına bakıyorum sütümün hep değişmiyor. Ama kaka rengi brokoli ıspanak salata yediğimde yeşile dönüyor kızımın. O da çok normalmiş😊
Omermirza Bende aralık 3 te dogum yaptım geçen 1. Ay aşısında gittiğimde 5300 geldi bebeğim 3550 gram doğmuştu 3350 grama düşmüştü bebekten bebeğe değişir doktorlar abartıyor her çocuk çok kilo alacak diye birşey yok
Ozlemtgrlll Gokturk-10 bu kaynanalar yokmu benim oğlum daha 17 gunlukken 1 kilo aldi ona rağmen mama verelim kilo aldim felan yaptı bende kızdım bidaha ağzını acanadi
Lagertha Gokturk-10 benim bebeğim de ilk ay 400 gram almıştı ve tek meme emiyordu haliyle doymuyordu. Gün de iki kez de 30cc mama veriyordum. Doktor mamayı gün de 8 e ve 90 cc’ye çıkardı. İki aylık kontrolde kilosu düzeldi.
Toprak2509 Gokturk-10 evt az gibi 1 kg almıştı bnm bebegm. Çok kilo alck diye bişey yok diyenlere aldırma bu senin sütünün yetip yetmediğinin göstergesi durduk yere neden ac bırakasın çocugu. Sonradan mama reddi de yasanabiliyor. Emin ol cok zor. Mamaya öcü gibi bakanlara aldırış etme. Bnmki bidaha o kiloyu alamadı
Anne_24 Cwnım benim çok sık meme değişikliği yapma muhtemelen bebeğin sadece ön sütü alıyo mümkünse ön sütü sağ biraz arkadaki yağlı sütü alsın bak ozaman nasıl kilo alıyo 🙏🥰
Gokturk-10 Çok teşekkür ederim herkese yardımcı olduğunuz için sağolun,bi gözlem yapayım ben diğer kontrole kadar,🙏🙏
Aseloykununannesi Epifenomen-gkc ay ben değiştiriyor diye yemiyorum salatada gaz yapıo dediler yemiyom yumurta yediğimde deli gibi kustu kestim napıcam ne yicem herşey gaz yapıyor🤦♀️