busra99 gelişimi çok geriydi yaşıtlarına göre, emeklemiyordu, oyuncaklarla oynamıyordu tutmuyordu vs.. 1 yaşında fizik tedaviye başladık ondan sonra kurbağa gibi atlayarak emeklemeye başladı, sonra tutunup kalkmalara falan başladı. Önceden söylediği kelimelerin hiçbirini söylemiyordu artık. 9 yaşına geldi hala söylediği tek kelime Baba.. otizm hastalık değil yani o yüzden tedavisi yok. Sadece eğitimle ilerleye bilirsiniz. Benim kızımın eğitimi iyi gidiyor çok fazla yol katlettik. Şuan en büyük sorunumuz hala tuvalet alışkanlığının olmaması. Onu bir türlü öğretemiyoruz.. özel okula gidiyor, işaret dili öğreniyor, İPad üzerinden özel programla konuşma/kendini ifade etmeyi öğreniyor gerçi o konuşmasa da ben her şeyini anlıyorum zaten. Bir şey istediği zaman bana getiriyor veya beni o şeye götürüyor. Şükür eskiye göre çok çok iyi durumda şuan.