DilarAykut Kızlar 3 gün sonra kırkım çıkacak bizde öyle pek 40 çıkartma adetleri yok ama çevremden çok şeyler duydum yumurta toplanıyormuş bebeğin yıkandığı sudan yıkanıyormuşsun o güne özel dua varmış galiba daha bir sürü şey siz nasıl çıkarttınız?
Mom9 DilarAykut kızımı sabah yıkamıştım. Sonrada ben yıkandım abdestimi aldım. Namaz kaldım iki rekat. Öğlende mevlüt okumuştuk tabi bu söylediklerim geçen sene idi. Pandemi yoktu :) sonra yarım saat sokağa çıkardım eve geldik başka bişey yapmadım
Eesay DilarAykut hiiç bir şey yapmadık. Dua ederek eşimle birlikte oğlumu her gün yıkadığımız gibi yıkadık. Daha sonra ben de duş alıp abdest almıştım o kadar🌸
Mavibattaniye DilarAykut ben inanmadigim icin hicbir sey yapmadim saman dinine ait oldugunu hatirliyorum gerek gorulurse internette bin cesit var yikama gunum o gune denk gelmisti o kadar
Muhammedd23 DilarAykut bebeklerin kırkının çıkması veya bir şey yoktur annenin lohusalık halinin bitmesi 40 gündür 40 gün geçtikten sonra anne abdestini alıp normal ibadetlerini geri dönmeli yani sadece annenin gusül abdesti alması yeterli.
Balperisi @DilarAykut bende bebeğimin 40 I çıkmak üzereyken araştırmıştım geleneklerin temeli şamanlara filan dayanıyormuş yani dini olarak bebeğin 40 ının çıkması diye bir olay yokmuş o yüzden ekstra hiçbir şey yapmadım zaten hergün bebeğimi banyo yaptırıp okuyup nazar duaları okuyorum 🤗ekstra bir şey yapmak istiyorsanız siz bilirsiniz