Huysuzbebe 1 litre süte 1 küp süzme peynir koyuyorum marketlerde satılan içim süzme yada sütaş bim falan fark etmez. Sütünüzü kaynatın ılımaya bırakın. Ilıyınca aynı yoğurt mayalar gibi sıcaklığına bakın. Bir kasede süzme peyniri çatalla iyice ezin. Az birşey sütten alın kasede karışıtırıp mayalayacağınız kavanoza dökün karıştırın kavanoxun kapağını kapatın. Geceden mayalıyorum ben yatmadan önce sabahta dolaba kaldırıyorum. Dolaba kaldıracağınız zaman kapağını açıp koyun. 4-5 saat kadarda bu şekilde dolapta bekleyince temiz bir tülbente dökün süzülmeye bırakın altına bir küçük leğen koyun peynir altı suyunu ziyan etmeyin çok faydalı çünkü bebeğinizin kahvaltısına çorbasına herşeyine kullanın 1-2 küp buzluktan çıkarıp. Peyniriniz iyice süzüldükten sonra bir kasede telle biraz çırpın yada mikserle sonrasında hazır 😋