Günaydın hanımlar,
Bu sabah kızıma uyanmasının üstünden yaklaşık 45 dakika kadar geçtiğinde kahvaltı hazırlamaya başladım, acıkmıştı yani eminim. 17 aylık olmasına rağmen hala emiyor ama ek gıdayı fazlalaştırıp memeyi azaltmaya ve dengelemeye çalışıyorum. Yoksa sadece meme istiyor, baş edemiyorum.
Kahvaltıyı hazırladım, beraber yaparız hep, oturduk masaya ama kızım 2-3 çataldan sonra çiğnediklerini ağzından atmaya başladı. Muhtemelen diğer bir köpek dişi çıkıyor. Sürekli emmek istiyor çünkü. Kızımın bu hareketine hiç tepki vermedim ve ağzını ellerini temizleyip onu masadan kaldırarak içeri götürdüm.
O sırada şunu düşündüm, acaba bunun doğrusu nedir? Israr etmek mi? Kızmak mı? Yoksa tamamen tepkisiz kalıp isteklerine saygı duymak mı? Ben her zaman onun beni yönlendirmesine izin verdim ve isteklerine saygılı oldum. İstemiyorsa zorlamadım, yemiyorsa alternatif sundum, yine yemiyorsa masadan kaldırıp yarım saat, bir saat kadar sonra tekrar yedirmeyi teklif ettim. Yanlış mı yaptım bilmiyorum ama hepsinin sonucunda o ne istiyorsa o oluyor.
Mesela artık büyüdü, duvarları boyamaya başladı. Ben hiç sakınmıyorum bu konuda. Hatta duvarlar yetmedi buzdolabını, bulaşık makinesini, koltukları bile boyadı. Hepsi temizlenir yeter ki oyalansın, gönlü olsun dedim hep ve her seferinde de onun hevesi geçince temizledim. Bu davranışıma babam tepkili mesela, yapma kızım izin verme alışmasın diyor da nasıl izin vermeyeyim? Yapma dediğimde, kızdığımda, zorladığımda hırçınlaşıyor anında.
Şimdi sizlere de soruyorum, siz böyle durumlarda napıyorsunuz? Tepki veriyor musunuz? Kızıyor musunuz? Yoksa her şeyi akışına bırakıp sadece onun mutluluğunu mu önemsiyorsunuz? Doğrusu nedir, ne olmalıdır?