Gunesimm1 çok duygusal davranıp çocuklarımızı iştahsız hale biz getiriyoruz aslında. Forumda hergün bir çok post açılıyor asla yemiyor diye. Tabi huyu suyu mizacı da önemli ama ısrar ve inatlaşma en büyük faktör. Hangi anne bebeğiyle inatlaşarak kazanmış ki?
siz saat ve yemek düzeni oluşturun, yemese bile hep hazırlayıp önüne koyun. Mutlaka beraber yiyin. Bir kaşık ona verin bir kaşık siz alın. Sizi gördükçe taklit etsin. Sofrada olduğunuz sürece yemese bile nazikçe teklif etmeye devam edin, sofradan kalkınca ve öğün saati dışında birşey ağzına birşeyler vermeye zorlamayın. Önce belki 1-2 kaşık yer ama bu düzene alışırsa zamanla bakmışsınız kase bitmiş. Yemedi başka birşey hazırlayayım da yapmayın, bir sonraki öğünü bekleyin mutlaka ki yemezsen sevdiğini yaparım imajı oluşmasın. 4 aylık ek gıdaya başladık ve hep beraber sofrada yedik. Dün oğlum sabah uyanmış ve kaka yapmış. Uyanır uyanmaz emer normalde. Altını değiştirip öyle emzireyim dedim kıyamet koptu. Çünkü alışkanlığı hemen emmek, kakalı kakalı emdi😁 uyanır-emer-alt üst değiştiririz. Bu sıralama değişince kızıyor. Buna alışması ise yaklaşık 2 ay sürdü.
ben hamilelikten önce 40 kilo verdim, uzun süre obezdim ve bu çocuklukta kazandığım sağlıksız yemek alışkanlığındandı. O yüzden çok hassasım sağlıklı beslenme konusunda.