Ben köyden inek sütü alıyorum mesela 1 kg süt kaynatıyorum kaynama ssviyesinde 1 kaşık yoğurt ekliyorum ve limon suyu sıkıyorum içine göz kararı sıkıyorum kesilmediyse asıcık daha sıkıyorum yoğurt koymamın sebebi daha tatlımsı yapıyormuş loru sonra bei dakika ya kalmıyor kesiliyor altını kapatıyorum ve soğuyor sonrasında tülbent ile süzüp loru buzdolabına kaldırıyorum süzülüyor daha çok sabaha kadar ertesi günde buzluğa kaldırıyorum süzülen suyu da peynir altı suyu onuda buz küplerine koyup buzluğa koyuyorum