Kuzimom Merhaba canım anneler 5 buçuk aylık oğlum var 6. Ayda ek gıda tadımlarına geçicez alerji sıkıntımız var malesef süt ürünlerine karşı. Ben yavaştan yemeye başladım vucudunda hafif küçük noltalar oluyor doktor olabilir dedi. Normal karşıladı. Şimdi 3 günlük tadımlarla başlayacağım ama ilk ne vermem gerek sebze mi meyve mi ❓
OzgE_K Kuzimom ilk meyvelerden başlamayın isterseniz meyveler tatlı olduğu için sebzelerde sorun yaşayabilirsiniz. Sebze papates,havuç, avokado püreleri ile başlayabilirsiniz zamanla bunları karıştırıp çorba yaparak devam edebilirsiniz
Beyaz95 Kuzimom sebzelerle baslayin patatesle sonra havuc balkabagi kabak avakado boyle boyle devam edin listeyi artirin sabahlari yulaf irmik oglen meyve pureleri ana yemek corbalar brokoli karnibahar(7ci ayda baslayin)et tavuk sularina 7ci ayda baslayin aksamlari yogurt verin iste bi guzel herseyden yesin afiyetle
Atomkarinca Kuzimom 3 gün kuralı ile patates havuç kabak balkabağı tek tek 1. Gun 1 c.kasigi 2. Gun 1 t.kasigi 3. Gun 1ymk. Kaşığı buharda yada haşlayarak çatalla ezip içine 1 çay kaşığı zeytinyağ koyup verdim sonra meyveleri cam rendede rendeleyip püre şeklinde 3 gün kurali ile veriyorum. Verdiğiniz tüm besinleri 3 gün kuralına göre verin alerji yönünden. Neye alerjiniz vardı ne zamandır diyetteydiniz erken başlamışsınız sanki diyet açmaya.
Alpaslaninannesii Kuzimom diyetini actinmi canim? bizde alerjikiz o noktalardan bizimde oluyor ama alerjiden degil dedi doktorumuz biz 5aylik basladik patates havuc bal kabagi tatli patates ve muz verdim simdiye kdr5 bucuk ayligiz :))
Adanurymn Beyaz95 aksam verilen yogurt bebekte gaz yapar diye okumuştum ogleden sonra verilmesi daha uygun hanımefendi veremiyomus zaten de ben bu sekilde biliyorum 😊
Kuzimom Beyaz95 bir keresinde çok az mercimek tanesi kadar muz verdim ve sonra gözlerinde kızarıklık oldu bu acaba erken olduğu için olabilir mi ya da muz alerji yaparmı daha da vermedim korkuyorum o yüzden
eylulbebesi Atomkarinca ek gıdayı emzirmeden önce mi veriyoruz emzirdikten sonra mı ya da emip biraz süre geçince mi? Bir de 3 öğüne kaç aylıkken geçiliyor 🙂
Kuzimom Atomkarinca yaklaşık 4 aydır diyetteydim önce bütün ürünleri kestik sonra yavaş yavaş açıldı birşey olmadı en son yumurta açıldı onda da birşey olmadı süt içmedim hiç sadece pişmiş olarak peynir tükettim yada poğaça felan çiğ tüketim daha yapmadım
Kuzimom Atomkarinca bir başka doktorumuz bize hazır sen tüketmiyorsun alerjisini bulmak için öncelikle yoğurtla başla dedi alerjiyi bulmak için anneninde yememsi lazım 3 gün kuralında eğer vıcut tepki verirse kesersin dedi
Kuzimom Alpaslaninannesii açtım sadece çiğ süt ürünleri tüketmedim pişmiş denedim bizde yeşil mukuslu kaka oldu sadece ama şuan hep sarı
Kuzimom Alpaslaninannesii siz başlamışsınız maşallah ben 6. Ayı bekliyorum doktor sadece anne sütü acelemiz yok kilo alımı normal dedi
Kuzimom Alpaslaninannesii önce pişmiş olarak tavuk yumurta diğer ürünlerle başladım sonra yemeklerde tereyağı poğaça kek felan daha direk yemiyorum peynir yoğurt süt ayran ama bazende acaba muz çok yiyordum o mu yaptı alerji diyorum şimdi muzu da kestim yeşil kaka yapmıyor
Kuzimom Alpaslaninannesii çok zor gerçekten ama kendiniz deneye deney buluyorsunuz herhalde bu alerji de öyle ilk doktor herşeyi kestiğinde sadece zeytin sebze yiyebiliyordum salça tereyağ yemeklerde yok çok zorlandım ama sonra 3 hafta yaptıktan sonra yavaş yavaş teker teker açtım sonra zaten alışıyor vucut
Alpaslaninannesii Kuzimom evet ben yurtdisindayim bzrda cok erken baslatiyorlar bana hatta 4 ayda basla dedilerde ben 1 ay daha beklemek istedim 😊