Merhaba, bir blog’da okudum. Kronik pişik sorununuz var ise belki farklı pencereden bakmalısınız. Bir anne ikiz bebekleri için en pahalı bezlerden en ucuz bezlere kadar her şeyi denemiş. Aynı zamanda da hiç ıslak mendil kullanmadan, her seferinde bebeklerin poposunu yıkayarak ve doktorun önerdiği her iyi kremi de kullanarak. Ama bir türlü pişiğin önüne geçemedikleri gibi, yenidoğan bebekken bile çocukların popoları artık kanıyormuş. Bu denli hassas olmalarının sebebi, annelerin yediği çikolata imiş meğer… Anne çikolata yiyince çocuklarda alerjiye neden oluyormuş. Üstelik bebek bezi olarak da piyasanın en ucuz bezini kullandılar çünkü en iyi markalar dahil tüm bebek bezleri çocuklarda pişik yaparken, en ucuzu ciltlerine iyi gelmiş.
Ayrıca annenin yediği yemekler de bebekte pişik oluşturduğu gibi, ek gıdaya geçtikten sonra da domates gibi bazı yiyecekler de bebeklerde pişik yaparmış. Süt alerjisi de sık görülenler arasında.
Başı pişikle dertte olan annelere belki bir çare olur 🙏