GizemCanB merhaba, emzirme danışmanının bunu söylemesinde farklı bir durum vardır ya da işini iyi bilmiyordur.
siz sağarsınız, bebek emmek ister meme boştur kızar meme reddi olur. Sağarak kontrolsüz artırırsınız bebek hepsini ememez mastit olursunuz. Sağmak tazyigi artırır bebek bununla baş edemez meme reddi yapar. Sagdıgınız sütü kaşıkla verseniz dökülür zayi olur. Biberonla verseniz bebek alışır, meme reddi yapar. Sağınca gelen süt ile emzirirken gelen süt farklıdır. Sağarsınız az süt gelir, stres olursunuz bu da süt miktarınızı düşürür. Sağmak iyi birşey değil. 10 ayda 10 kez sağmadım.
ayrıva bebeğin önsüte fazlasıyla ihtiyacı var. Siz önsütü vermezseniz bebek susuz kalır. Susuz kalması idrar yolu enfeksiyonuna kadar götürür işi. Kendiniz gibi düşünün çorbada sıvı ama içtikten sonra suya ihtiyaç duyuyorsunuz. Bebek bu suyu nerden karşılayacak? İhtiyacı olmasa vücut ona göre üretim yapardı. Örneğin 6 Aydan sonra anneden gecen antikorlar yarılanır, bebek kendi savunma mekanizmasını oluşturması içindir. 9-10 Aydan sonra sütteki yağ oranı artar, bebek daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğu içindir. Yani anne sütü bebeğin ihtiyacına göredir ve ön son hiç fark etmez her damlasına ihtiyacı vardır.
bahsettiğiniz emzirme danışmanı kim? İnsanları çok büyük bir yanlışa sürüklüyor bunu söyleyerek, kendisiyle iletişime geçip bu söylediğini sorgulamak isterim.