Woody Tabi elimden geldiğince yazabilirim özetle. Klasik İlk 6 ay bol bol sarılmalı, kitap okumalı, şarkılı,türkülü,evde-bahçede ağaç böcek çiçek vs ile geçmişti. {Kasım doğumlu oğlum malum pandemi çocukları malesef. Bizim şansımız bahçemizin büyük oluşu ve spor faaliyetlerinin sosyal mesafeyi sağlayarak yapılabilmesi. Doğayı ve hayvanları tanıması ve sosyalleşmesi için en büyük avantajımız bu. Hemen hemen her gün birlikte hava alıyoruz konuşa konuşa geziyoruz. Ki en önemli aktivitelerden birinin bu olduğunu düşünüyorum o yüzden yazdım yanlış anlaşılmasın.} Şuana kadar kitaplar, kartlar,toplar dışında evde “diy” etkinliklerden klasik bilindik duyu şişeleri, duyu poşetleri.. Kutulardan nesneleri aktarma,ponpon topları çırpma telinden çıkartma, kutulardan renkli ipleri çekme, duvarda çift taraflı bantla topları toplama, süngerle su aktarma(olmadı ama neyse:), eldivene başına su doldurup konuşturma, parmak kuklası ve gölge konuşturma, pilates topunda fiziksel hareketler ve yine topa yüzüstü yatırıp hareket ettirerek yerden nesneleri toplama, parmak ucuyla renkli şönilleri takip etme, vs vs böyle bilindik ve kolay şeyleri yaptım açıkçası ben tembelim o konuda. Hazırı olan şeyleri alıp oynamak benim işime geliyor, çünkü el becerim de yok sabrım da maalesef yetenekli değilim. Şu nette dolaşan kutuya resim yapıştırıp besleme kutusuna bi türlü elim ermedi de hazırını varmış içinden bi ton meyve sebze de çıkıyor mis gibi onu yapıyoruz tabi ilgisi çok uzun sürmüyor ama genel olarak öyle zaten. Bebek boyama kitapları, bebek boyaları da çok az ilgisini çekti şimdilik. Fp eğitsel birçok oyuncağından faydalanmaya çalışıyorum. Köpekçiği, köpekciğin yürüme arkadaşı, telefonu, tableti,dansçı beatboo, sesli peluşları, zürafa köprülü oyun halısı şuan toplarıyla tam anlamıyla şuan oynuyor, ayakta köprüden topları atıyor vs. Denge kutuları, halkaları, yağmur damlası, bebek yapbozları, çakçak şekilleri vs vs. Bunların bir çoğunu daha doğmadan ve doğduktan hemen sonra almıştım şuan 13 aylık ve dediğim gibi bu aralar verimli oynuyor bunlarla. Bunlar dışında gündelik aktiviteler de etkinlik bizim için. Mesela, ilk olarak iki ay kadar önce mandalinanın bir dilimini emerek yemişti. Birkaç gün öyle birkaç dilim arttı. Sonra eline verdim tek tek yedi. Sonra önüne ayıkladım tek tek alması gerektiğini anlata anlata alıştı. Sonra soydum o dilimlerine ayırdı önce, sonra yedi. Şimdi ben biraz soyuyorum ve ona veriyorum. Soymaya çalışıyor baya da başarıyor ki daha tam olarak soymasa da bir iki haftaya onu da halledecektir. Böyle olunca keyifle gülerek eğlenerek c vitamini alıyor ben de şükrediyorum tabi ki :) Adım adım setlerinde söylemek istediğim şu 9. Ayda başlıyor zaten, orada yanlış hatırlamıyorsam ya 9 ya 10 da 10 tane kadar hayvan kartı koymuşlar ama bende zaten 3 farklı yayının zeka kartları, hayvanlar sebzeler vs vs kartları var biz onları sürekli sürekli konuşuyoruz zaten doğduğundan beri. Ya da bi tane çıngıraklı çorap çıktı. Kerem daha 3-4 aylıkken iki çorap iki bilekliğini birkaç ay kullandık zaten. İşte kitapta yapışkanlı bir kısım var, ben zaten jöleye, şerbete, reçele, pekmeze, pilava, yogursa vs vs 7-8 aylıkken ellerini sokup dokularını hissetsin diye balkonda yazın o yaşattım kaç kez. Çıplak ayakla çime de çamura da kuma da taşa da bastırdım yazın özellikle. Ya da şuan annemi babamı çok seviyorum kitaplarından koymuşlar, bu benzeri kitapları kaç ay önce almışım ki abartısız çocuğa karnımdayken okumaya başlamıştım. İlk doğduğu gündem beri kendi kiyaplarımı her gün sesli okurum en az 15 dk. Farklı kelimeler duysun diye. İngilizce şarkılar dinletirim özellikle, bilindik komutları Türkçe söyledikten sonra ing söylerim ki şimdiden kulağı alışsın. İng ninni şarkılar zaten doğduğundan beri haftada orT 3-4 gün dinletirim. Bebekliğinden beri ona aldığım hareketli, cırtlı, tekerlekli, cee-e kitapları (ki çok seviyor). Setlerin içinde birkaç cırtlı etkinlikler, birkaç hareketli etkinlikler (şu ana kadar gelen toplam 5 sette) böyle kıyaslayınca setin içindekiler, benim alıp yaptıklarım yanında devede kulak kalıyor. Setlerin başında çocuğun zihinsel, fiziksel,duyusal gelişimleri yazıyor. Ki onu zaten hemen hemen her anne baba takip editördür zaten merak edip kitap olmaaa elinin altında nette bir ton sayfa var okunacak. {bu konuda harika haftalar kitabını aşırı öneririm birçok kitap içinde benim en keyifle okuduğum Ve yararlandığım o oldu} Sayfalardaki oyun yada etkinliklerin nasıl yapılması gerektiğini anlatan küçük paragraflar var. Yani şöyle söyleyebilirim genelde babalar için kullanma kılavuzu gibi :) ama annelere basit kalıyor bence :) tabi bunlar benim düşüncelerim. Katılan olabilir, çok saçma bulan da. Tek önemli şey var ki asıl olan, Allah sağlık versin bize ve yavrularımıza. Çok şükür bu günlerimize ve en büyük endişemiz dertlerimiz böyle keyifli araştırmalar olsun umarım daima. Sevgiyle..