Bebeginiz uykuyu cok sevecek kitabına basladim bugun. yarısını okudum, ayımızla ilgili bölümü de okudum kitabin geneline de göz gezdirdim. bitti denebilir. Simdi ne öğrendigiime gelelim. Arkadaslar öncelikle rutinin cok önemli olduğunu ogrendim. Bebeklerin hangi aşamadan sonra uyku geleceğini bilmesi gerekiyor. biz de rutin olsa da emzirme, alt degisme, ninni soyleme beyaz gürültü acma, camdan iyi geceler deyip perdeyi kapatma vs. ama benim hatam bebegimi her yerde uyutma çalışmammis. salonda mutfakta. 2 dk önce oyun oynadığı yerde cocuk uyur mu? Uyumaz. kucakta uyuttugum icin neresi denk gelirse orda uyutuyordum. Bu bilgi cepte. Diger bir bilgi ise uyku saatleri, uyku saat aralıkları. cok fazla uyarılmış yorgun bir bebek uykuya zor dalan bebektir. Neyse ki biz buna hep dikkat ettik. Bir diger bilgi ise bebeginizin 7-8 gibi uyanmış olması. Bu saatlerde beslenme hormonu daha fazla çalıştığı icin beslenmeden faydalanmaliymis. Yine aksam 7-8 gibi de uykuya gecerek büyüme hormonundan faydalanmaliymis. Gec uyudu gec kalkar uyumasi gereken saati uyudu ya nasil olsa dememek gerekiyormuş. Gündüz uykularinda ise bir sebepten ötürü uykusu kısa sürdüyse diger uykularini arttırıp uyku saatini tamamlamak gerekiyormus. Uyku eğitimine gelirsek ben kitapta cok da yararli bir bilgi görmedim. metotlari vermis o kadar. Nasıl uygulayacagimiz konusunda daha fazla bilgi beklerdim. Yine de bu birkac maddeye dikkat ederek ( birkaç dedigime bakmayin kitabın çoğunluğu bu başlıklardaydi) kaliteli uykular sağlanabilir. Faydalı olabildiysem me güzel 😍💕