AsliUruk 5 ay 10 günlük bebeğim. 5. Ay kontrolünde artık tadımlara başlamamı söyledi doktor.
günde bir kez, 2 çay kaşığı kadar olmak üzere sebze ile başlamamı istedi. Aynı sebzeyi 3 gün boyunca iki çay kaşığı olarak tattır dedi.
sadece anne sütü alıyor bebeğim ve kilo alımı da yeterli. ( 5. Ay kontrolünde 67 cm ve 8100 gramdı) ama doktorumuz 5. Ayda sebze ile tadımlara başlattıklarını söyledi. Bunun dışında günde bir iki kez 15-20 ml su ver dedi.
- Aya ise uht süt ile yapılmış yoğurt ile başla dedi ilk olarak ağız çevresine sürüp alerji yapıp yapmayacağını gözlemleyerek. 5. Ayda tattırdığın ve alerji yapmayan sebzelerin ikisi veya daha fazlasıyla koyu kıvamlı sebze çorbası yap dedi. Bir de 6. Ayda çift çekilmiş kuzu kıymayı çorbaya ekleyebilirsin, ya da sebze ile buharda pişirip verebilirsin dedi.
Eskiler ek gıdaya meyve ile başlarmış ama doktor kesinlikle sebze ile başlıyorsun dedi bana. Tatlıyı sevmeyen bebek neredeyse yok ama tatlıya alışınca da bazı bebeklere sebzeyi sevdirmek zor demişti.
ben henüz tadıma başlamadım. Hala araştırıyorum. Muhtemelen havuç, kabak, brokoli, balkabağı, patates vb vereceğim ilk olarak. 15 gün eder her biri 3 günden. Arada belki file ile meyve veririm.