Merhaba sevgili anneler. 2 ay 10 günlük bir bıdığın annesiyim. Düzenli bir uyku rutinimiz vardı. Sıcak duş, bebek yağı ile masaj, beslenme, gaz çıkarma,uyku. Düzenli de uyurdu benim kızım. Ta ki aşı olana kadar. 2 ay aşılarımızı olduk. 3 gün duş almaması gerektiği söylendi. Bende yaptırmıyorum 3 gündür. Ama şu 3 gün ömrümden ömür aldı. Zor bebeklerin annelerini yakinen anladım. Allah sabır versin. 3 gündür ne uyku ne gülücük ne 2 dkk sırt üstü yatma. Hep ağlama ve gaz halindeydik. Dedim ne aşıymış. Sap simplex ve Biogai de düzenli kullanıyoruz üstelik. Olayın aşıdan kaynaklanmadığını demin öğrendim. 3 günü atlattık ve sıcacık bir duş aldırdım kızıma. Masaj yaparken karnına yaptığım küçücük hareketler bile afedersiniz çocuğumu zart zart zart diye gaz yaptırdı. Çocuğum eski haline döndü 🤲 ve anladım ki bu aldırdığım duş ne kadar etkiliymiş. Bana doktor ve hemşire ayrı ayrı söylemese her gece duşa ne lüzum var sanki çocuk pisleniyormu derdim. İyi ki dinleyip yaptırıyormuşum. Benim gibi düşünen anneler varsa ya da yeni ve tecrübesiz anneler onlara da bir umut olsun bir kolaylık olsun dedim. Belki bazı bebekte tamamen olmasa da bir nebze rahatlatır.
Küçük elektrikli ısıtıcım da var. Bir tık sıcak su ile yıkayıp o ısıtıcının karşısında güzelce masaj yapıp öyle giydiriyorum. Sizlere de şiddetle tavsiyemdir. Her gece yıkanınca üşütmez mi diyenler de olabilir. Ama üşütmüyor elhamdülillah. Duştan sonra bir de yelek giydiriyorum sıcacık tutuyor
Sevgiler 🤗