Bana kalırsa hiç endişe etme. Yine istersen doktora götür sen bilirsin. Öncelikle bebeğinin seni anlaması verilen komuta uyması çok önemli. Bunu yapıyormuş, bu güzel bir şey. Bebeğiniz hiç konuşamıyor değil sadece kelime sayısı az. Daha önce söyleyip şimdi söylemediği şeyler olabilir bu da çok normal. 2 yaşında konuşmaya başlayan 2 yaşında anne diyen 2 yaşına kadar sadece 5 kelimesi olan bir oğlum var. Şimdi 30 aylık gayet güzel konuşuyor cümle kuruyor. Demem o ki belki de bebeğiniz konuşmak istemiyor? En azından şuan konuşmak istemiyor. Siz sürekli iletişim halinde olun sorular sorun. Bir şey istediği zaman adını söylemesi için ısrarcı olun mesela su istediği zaman ne istiyorsun diyin su demesini biraz bekleyin demiyorsa yine su mu istiyorsun diye karşılık verin. Kitap okuyun. Konuşma zamanı isimli bir kitap var tavsiye ederim bize çok faydası oldu. Bir de adede yayınları 2 yaş olanı tavsiye ederim. Endişe etmenize gerek yok. Cümle kurmasına gerek yok 20 yada 50 kelime haznesine gerek yok. Dediğim gibi en azından şuanlık gerek yok.