[silindi] canım alt kan uyuşmazlığı sarılığı yaşadık, uzun sürdü bizimkisi, anne sütü sarılığı, kan uyuşmazlığı sarılığı Bi kaç aya kadar sürebilir. yenidoğan sarılıgı ise kısa sürede geçer.
Bebeğin karaciğeri doğduktan sonra gelişimini tamamlamaya devam ettiği için bebek AC kalınca ya da genetik faktörlerden dolayı sarılık olur. Bebek AC kalırsa kan sekeri düser , kanda bilirubin yükselir ve sarılık meydana gelir tabi genetik sarılığın açlıkla pek alakası olmayabilir.
🌸bebeğini en az iki saate bir emzir sakın AC kalmasın, sarılık geçiren bebekeler çok zor uyanır , bebekler ayak topuklarına tepki verirler uyanmazsa eğer ayak topuklarına tıklat:)) sarılığı ısrarıyla kakasıyla atacak , sık sık emzir canım, birde eğer çok sararıyorsa mavi ışıktan başka çaresi yok , değeri yüksekse eğer beyinde hasar bırakır ve işitme kaybına neden olur , benim bebeğim küvezde çok yattı sarılıktan dolayı mutlaka test yaptır değerine göre tedavi uygulanır. Bizim doktorumuz 15 günden sonra zararı azalmaya baslar demişti çok geçmiş olsun bir ebe olarak yazdım canım🌹