Annecilik Merhaba güzel anne,
ABD Pediatri Birliğinin yaptığı araştırmaya göre 3 yaşından önce, günde bir saat televizyon izleyen çocuklar 7 yaşına geldiklerinde, dikkatlerinde %10’luk bir azalma meydana geliyor.Uzun süre televizyon izleyen çocuklarda, diğer çocuklara göre %30-40 oranında hiperaktivite ve dikkat eksikliğine yol açabiliyor. Aynı şey tablet ve cep telefonları için de geçerli. Küçük yaşlarda maruz kalınan televizyon tablet vb. çocuklarda saldırganlığa sebep oluyor, dil gelişiminde gecikmelere sebep oluyor, motor becerilerde gerilemelere yol açıyor. Fazla televizyon izleyen çocukların içe dönük bir yapıda olduğu ve sosyal iletişim becerilerinin zayıf olduğu da bir başka araştırma sonucu. Yani diyeceğim o ki bu kadar araştırma boşuna değil. Hepimiz çocuklarımız için en iyisi olsun isteriz onlara bile bile bu kötülüğü yapıp ileride pişman olmamak adına 3 yaşına kadar çocuklarımızı ekranla tanıştırmayalım. Hem Çocuk Gelişimci hem de bir anne olarak size naçizane tavsiyem çocuklarımızın en altın dönemlerini verimli geçirelim. Tv tablet telefonun yerini dolduracak çok fazla etkinlik var yeter ki çocuklarımıza zaman ayırıp her anın tadını çıkarmayı bilelim. Sevgiyle kalın 🌸
Pınar Kaya Demir
Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi