Küçük bebeklerde kesinlikle şırınga ya da kaşık biberon ile verilmeli bunu anladım. Şu an bizim için geç çünkü 90cc şorınga ile vermek zor olur kaşıkla denedim ağzından çıkarıyor öyle olunca. Biz 11 günlükken mama takviyesine başladık. O zamanki lohusa psikolojisi ile bunları hiç düşünmedim. Biz kontrollerde kilosunu 3500 lerde bekliyoduk ama hesaplamadaki yanılma payını hesaba katmadık. Beklenenden düşük gelince başta bi üzüldüm. Eşimin tarafonda da ortalama doğum kilosu 4-4,5 maşallah tosunlar. Onlar iri bebeklere alışık olduğu için böyle doğanlar minyatür gibi geliyo onlara. Eve çıktığımıZda herkesin ay ne kadar küçük bu demesi hep zayıflığından bahsedilmesi, üzerine sarılığı geçmeyip Işın almamız, Gittikçe kilosunun 2800 lere düşmesi..Zaten moral olarak kötüydüm bi an önce kilo alsın sarılığı atıp kendini toplasın telaşıyla böyle ayrıntıları düşünemedim direk biberonla başladık. 3 hafta önce emmeyi reddetmeye başladı biraz zorladım ama iyice soğumasın diye çok üstelemedim ara ara hep teklif ettim. Bu süreçte sağmaya başlayınca gördüm ki meğer benim sütüm zaten azmış çocuk ondan doymuyormuş sadece biberonu suçlayamam . 4-5 gündür tekrar emmeyi istiyor ama zaten az olan sütüm o emmediği süreçte iyice azaldı. Şimdi az da olsa emiyor ve kursağından anne sütü geçiyor buna şükür diyorum. Eds için de çok ısrarcı olur muyum bilmiyorum . Dediğiniz gibi hep birinin yardımcı olması lazım memeye tutturmak için o sırada bebek aç ve ağlıyorkem bunu tek başına yapmak zor. Hem de bu emzirememe sürecindeki stresin bebeğimle ilişkime zarar vermesini onun da bu gerilimi yaşamasını istemiyorum. Huzurlu , sakin bi ilişkimiz olsun istiyorum. Gergin ve stresli bir anne ne kadar mutlu edebilir bebeğini..AZıcık da olsa anne sütü alıyor varsın mama içsin ama canımız sağolsun, sağlıklı olsun. Sütüm yettiği kadar, o emmek istediği kadar emziricem. Sosyal medyadaki #anneyelafyok hashtag Li paylaşımlar da biraz içimi rahatlattı bu konuda. İlk Defa bu kadar uzun bi post yazdım konunun dışına çıktım biraz kusura bakmayın ,sanırım içimi dökmeye ihtiyacım varmış ve bunu en iyi anlayacak Kişilere yazmak istedim 😊