Eee öncelikle hazır meyveli yoğurt. Süt dilimi, bebe bisküvisi, çubuk kraker, mısır vs gibi atıştırmalıkları bırakacaksınız. Bu bebeğinize iyilik değil kötülük. Önemli olan porsiyon azlığı çokluğu da değil. Sağlıklı besinler tüketecek. Her yemekte çorba içecek diye bir kural da yok. Şuan bebeğiniz damak tadı oluşmaya ve yemek seçmeye başladığı dönem. Her yemeği yemesini beklemeyin. Sevdiği şeylerden alternatifler üretin. Mesela brokoli sevmiyor, brokoli seviyorsa brokoli köftesi yapın gibi.
atıştırmalık olarak, ev yapımı bebe bisküvisi(içine şeker koyulmadan), kuru meyveler, kavrulmamış kuru yemiş, taze meyve verebilirsiniz. Ya da temiz içerikli paket gıdalar; mesela mixmey marka pestillerden, züber kids marka meyve barlarından vs.
sabah kahvaltısı 9-10 gün gibi, öğle yemeğini 1-2 gibi, 6-7 gibi de akşm yemeğini verin. Yemek saatlerine yakın saatlerde atıştırmalık vermeyin. Onlarla karın doyurursa yemek yemez. İlk etapta öğünler arasında aç bırakmak da yemek yemesi konusunda işe yarıyor.
yanlış anlamayın ama bebeğinizi çok yanlış düzende ve yiyeceklerle besliyorsunuz. Şimdiden aylık ortalamanın üzerinde kilosu. Bu ileride obeziteye sebep olabilir. Süt dilimi vs bunlar katkı maddesi ve şeker dolu. İnanın hiç bir yararı olmadığı gibi aksine tonlarca zararı var. Evde şeker yerine pekmez ya da kuru meyveler kullanarak kurabiye, kek gibi alternatiflerde yapabilirsiniz. Ama sizin ilk etapta atıştırmalıkları azaltıp ana yemeklere önem vermeniz lazım. Çocuğunuz ayı itibariye 3 ana 3 ara öğüne ihtiyaç duyacak ayda.