Bebeğimi ilk kez tek başıma yıkamam 27 günlükken olmuştu. Yıkarken ağlamasın diye önce emzirdim sonra fileye yatırıp yıkadım. Hiç sorun yaşamadım, gık bile dememişti. O günden sonra da hep tek yıkadım her gün. Zamanla eliniz alışıyor korkmayın. Suyun sıcaklığı da önemli ılık olmasın, çok sıcak da olmasın 36 derece olacak banyo termometreniz varsa onunla ayarlayın. İlk olarak suya alıştırmak için önce yavaş yavaş ayaklarına dökün, giderek yukarı doğru çıkın. Üşümemesi için önce vücudunu yıkayın, kafayı en son yıkayıp durulayın. Suyunu başından aşağı dökmeyin, elinize döküp ona sürün. Yüzünü de o şekilde yapın elinize dökerek. Bir de bebeği ters çevirip başından aşağı da dökmeyin, doktorlar kesinlikle önermiyor, ciğerlerine kaçabilirmiş. Eskiden öyle yaparlarmış da o yüzden söylüyorum. Hıı bir de bebeğinizi yıkarken onunla yumuşak bir ses tonuyla sürekli konuşun ki ağlamasın, sesiniz onu rahatlatır. Tekrar söylüyorum korkmayın, başarırsınız. Sıhhatler olsun şimdiden :)