Minikimmmm kızım 11 aylık mide kapasitesi 200ml. Asla o kadar yemiyor ama. 100ml anca yiyordur. 6.5 aylık bebek o kadar yiyemez. 3 yaşında bir çocuk bile eğer çok çok açsa bir kase çorba, bir kase sebze yemeği, bir kase yoğurt yer yanında. Çoğu zaman sadece bunlardan birini yer kalkar. İnstagram annelerini mümkünse takip etmeyin ek gıda süresince. Kendinizi sorgulamanıza ve yetersizlik hissi yaşamanıza sebep olurlar. İştahlı bebekler illa ki vardır ama nadir. Bebeklerin çoğu genellikle yemez. Dişi çıkar yemez, gazı olur yemez, canı yemekle oynamak ister yemez, aklı yeni geliştirdiği yeteneklerinde ya da yeni keşfettiği oyuncağındadır yemez, oyun oynamak mama sandalyesinde oturmak istemez yemez. Bu 2 yaşına kadar bir süreç ve bu süreci olabildiğince rahat geçirin. Psikolojinizi yemekle yıpratmayın. Sizinle sofraya oturup sofra alışkanlığı kazanması doymasından daha önemli. 10-11. aya kadar oynuyorlar sadece yemekle çünkü onun kendilerini doyuracak şey olduğunu bilmiyorlar. Sizden gördükçe öğrenecekler. Püre mi yaptınız koyun kaseyle önüne ya da dökün mama sandalyesinin tepsisine mıncıklasın, koklasın. Belki tadına da bakar ama daha fazlasını beklemeyin. Ek gıda doyumluk değil tadımlık olacak. İlla ki karnını anne sütüyle ya da mamayla doyurur. 🤗