Kesinlikle içimizde bu cümleleri duyan, hatta mantıklı bulup uygulayanlar vardır. Bunun için bir yazı paylaşacağım.
"Giderek artan sayıda araştırma ağlamalarıyla ilgilenilmeyen yenidoğanların zehirli stres yaşadıgını doğruluyor. Bu durum devam edsrse çocugun beyin bağlantıları sürekli olarak olumsuz bir şekilde etkileniyor. Sonuçta çocuk öğrenmede, davranış ve duygularını kontrolde ve diğer insanlara güvenmede daha zorlanarak büyüyor. Ayrıca bu çocuklar büyüdüğünde obezite, diyabet, kardiyovasküler hastalık ve otoimmun bozukluklarına daha eğilimli oluyorlar.
Ebeveynleri hayatlarının ilk birkaç yılında kendilerini anlayan ve onlara hemen ve olumlu biçimde yanıt veren çocuklar için şse tam tersidir. Çocukların beyinlerinü inşa etmenin yanı sıra, bu ebeveynler araştırmacıların bağlanma dediği şeyin temelini atarlar. "
Dana Suskind/ 30 Milyon Kelime ’den