Sibellaaa neslerin isimlerini öğretmeniz sizin açınızdan iyi olur , çocuk konuşamadıkça derdini anlatamadıkça Sinir ve öfke duygusu gelişiyor. Herşeye dokunduğu sizin yaptığınız her şeyin ismini söyleyin, mesela bu tava kızım neymiş adı tava , böyle değil , tavayı elinize alıp tava diyin, tavayı koydum , yumurta aldım ( elinizde yumurta göstererek ) yumurta çıııııttt kırdım . Oyun yaparak herşeyi isimlendirerek oynatın . Kırmızı top , yeşil kitap , kare yuvarlak üçgen yani aslında tane tane ve defalarca tekrarla çocuk o kadar güzel anlıyor ki . Benim çocuğum 13 aylık , beraber kahvaltı hazırlarız temizlik yaparız, evdeki çoğu nesneyi , yiyeceklerin isimlerini hep bilir çünkü ben ne yapıyorsam ona da yaptırıyorum . Kendi kıyafetlerini çoraplarını çekmecesine koyar , kirlileri çamaşır makinasına atar , hep konuşa konuşa öğrendi . Benimle yapışık gezer her işi beraber yaparız. Şuan net ve bilinçli olarak söylediği 8 kelimesi var ve konuşamadığında eliyle göstererek herşeyi anlatır isteklerini çok güzel belli eder. Şuana kadar hiç tv bakmadı . Hep ben televizyon oldum yapmadığım maymunluk kalmadı diyebilirim 😅😅