Mltarc Merhaba anneler, ben çalışmak zorunda olduğum için kızımı 20 gün sonra 3 aylıkken anneme bırakmak zorunda kalıyorum. Moralim çok bozuk strese girdim iyice bırakacağım için hemde anne sütü ile beslediğim için bebeğime gün içerisinde yetebilecek kadar süt sağabilirmiyim diye. Hem en kötüsü de beni bir daha göğsümden emmezse moralim çok bozulur. Hiç benim gibi başına gelen annelerimiz var mı? Bu süreci nasıl atlattınız lütfen bilgi paylaşın ve ne yapmama gerekli.
Minikcakir Mltarc şimdiden sağıp buzluğa atmaya başlayın yetmediği yerde mama desteği yaparsınız bende 3 aylıkken çalışmaya başladım yarım gün çalıştığım için sıkıntı yaşamadım memeyi bırakmadı ama biberonu istekli emmedi
Dyldrm Mltarc 6 ay ücretsiz izne ciksaniz ? Ben öyle yaptım kaynanama geldik burda yaşıyoruz ben evi gecindiriyordum eşim kredileri ödüyordu simdi kaynanamdayiz işte biraz idare edip bebek ek gıdaya geçene kadar ücretsiz izin hakkımı kullanmak istedim bende
Melek_berf Mltarc aynı durumdayım canım 31 Aralık iş başı yapıcam 2 ay 12 günlük bebeğim şuan aynı düşüncelerdeyiz😭😭
Melissstpz Mltarc ben de hala sagmaya başlamadım, 20 gün sonra işe başlayacağım. Kaşık biberon varmış, meme emer gibi emiyormuş. Ondan alacağım, sakın normal biberonla vermesinler sütünü, meme reddi yaşanabilirmiş
Mltarc Minikcakir öncelikle teşekkür ederim. Peki sizsiz çok ağladı mı? Sanki benden başkasında ağlar gibi geliyor. Korkuyorum.
Melek_berf Minikcakir yarım çalışma ödeneğinden faydalandınız mı yada sadece emzirme için 1.5 saat erken mı çıktınız
Minikcakir Mltarc eşim baktı alışık olduğu için ağlamadı ama bazen eziyet ediyormuş evde kucakta gezdirmiş bakıcı tutacaksanız önceden alıştırın annem geldiğinde ilk gün çok ağladı
AhsenRana Hiç emzirmeyen sütü olmayan anneler var. Göğsünden ememedi diye üzülmene gerek yok. Şimdiden süt sağarsan rahat edersin.
Mltarc Melek_berf AhsenRana AhsenRana Haklısın da insan yine de üzülüyor. 🥺 Emerken bebekle o iletişim başka ya.
Mltarc Minikcakir evet bende 15 gün önceden beraber bakalım istiyorum ona alışsın diye. Şimdiden 2 aylık kızım valla parmağında oynatıyor bizi 😅
Mltarc Dyldrm valla bu pandemi bizi mahvetti işten çıkarma yasağı yüzüne şirket beni sürekli pandemi ücretsiz iznine çıkardı 1000₺ ye kaldık hamileliğimden beri baya içeri girdik daha fazla uzatmam ne yazık ki. Kahrola kahrola işe başlıycam eğer iş yeri beni kendisi çıkarmazsa. Şuan istifa edeyim diye zorluyor bende tazminatım için başlamak zorunda kalıyrum. 😔
Dyldrm Mltarc hamileyken bir ben böyle baskı görüyorum sanıyordum yalnız değilmişim ama ücretsiz izne ben çıkmadım hiç son haftama kadar çalıştım AVM de çalışıyordum birde ayakta ben de çok korktum pandemiden dolayı çıkayım ücretsiz izne dedim ama Allah’a sığındım kendimde bebegimde gayet sağlıklı olduğundan ben çıkmıyorum ücretsiz izne rapor param yanar demiştim çıkmamıştım. İş yerimde beni işten çıkarmaya çok zorladı pes etmedim Allah çalışan annelerin ayrıca yardımcısı olsun benimde Mayıs ayında bitecek ücretsiz iznim ve nasıl yapicam bebeğimi nasıl birakicam bende düşün düşün üzülüyorum Allah sizede bebeğinize de kolaylık versin
Angars Dyldrm yasal haklariniz var ilk 6 ay 3 saat 2. Alti ay 1.5 saat olmak üzre emzirme izniniz var bunlari biliyorsunuz degil mi , eğer saglik ocagi doktorunuz iyiyse rapor alin bir ay kadar yillik izin kullanin yavrucak en azindan bi 5 aylik olsun. Ben yillik izinlerimi aldim 2 ay kadar o yapiyor ardindan ucretsiz izin alacagim 2 ay kadar bende bırakamıyorum 😟😟😟
Vera2 Ahh aynı dert bendede var başlamam gerek 3bucuk aylık ve içim gidiyo aklm onda annem bakcak ama genede içim gidiyo özlüyorum bize ihtiyaçları var
Mltarc Vera2 aynen öyle ama onlar içinde çalışmak zorundayız bir yandan da. Ülkemiz annelere destek olsa bizde bakardık ama ne yazık ki geçim derdi. France bile yeni doğan anneye çocuğunu büyütsün diye 3 yıl askeri ücret veriyor. Ekstra bebek bakım parası hariç.
Angars Mltarc bizim ulkede 3 çocuk deniyor bakmaya gelince taş kaynat hani para bi dogum parasimi 300 liraydi sanirim ona bile basvurmadim kendilerinin olsun 🙄
Mltarc Angars ilk 6 ayı hiç duymamıştım valla. Benim işlerim şuan yıllık iznimi vermez çünkü beni işten çıkarmaya çalışıyor hamile olduğumu bildiğinden beri.
Dyldrm Angars ben şu an zaten 6 ay ücretsiz izindeyim canım. İşe dondugumde bebgim 9 aylık olacak Allah’ın izniyle. Sonrasında 1 yaşa kadar emzirme saatlerimi kullanacağım daha sonra da ilkokul çağına kadar kısmı çalışmaya geçeceğim part time yani. Kabul etmezlerse ki etmek zorundalar, tazminatımı verin çıkayım o zaman diyeceğim. Ki kabul edecekler tazminat için zaten çıkarma yapmıyor bizim şirket
Mltarc Angars aynen Allah sonumuzu hayatın etsin. O paralara bile mecbur bırakmasın. Çok kötü bir durum bu.