eceunverkanra @Tubaaeylul doğum bile başlı başına bir stres sebebi aslinda. Anne karnı ihtiyaçların anında karşılandığı, ısısı ve ışığı değişmeyen, içerdeki ses seviyesi artıp azalmayan korunaklı ve yer çekimsiz bir ortam. Doğduklarında etraftaki sesler, ışıklar, anne karnındaki seslerin ( organ ve kan akışı sesleri) olmayışı, hatta yerçekimi ve bebeğin kaka, çiş yapması, bağırsaklardaki gaz sancısı bebeğin stres yapıp tek bildiği şey olan memeye ve emme refleksine sığınmasına sebep oluyor. Çünkü anne karnında bunlar yoktu ve 9 ay orada yaşadı. Yatağa bırakır bırakmaz uyanan bebeğiniz memede tuttuğunuzda uzun süre uyuyabilir. Uyutup yatağa yatırdığınızda 3 dakika içinde uyanabilir çünkü anne karnındaki dar alan hissi geniş yataklarda yok. Bu yüzden yarım kundak ve emzik iyi gelir bebeklere. Ben bu durumu kabullenip 3 ay kucağımda taşıdım diyebilirim. Sling aldım ve onunla gezdim evin içinde veya yemek yedim. Bebek de rahat etti ben de. 3. Aydan sonra zaten ilgisi diş dünyaya kayıp doğduklarının yeni farkına varmaya başlıyorlar. Doğumun ilk 3 ayı hamileliğin 4. Trimesterı denmesinin sebebi bu😌👋🏻😍