İyi akşamlar hanımlar 🙋🏻♀️
Lafı çok uzatmadan uyku ve uykuya geçişte problem yaşayan bebek ve anneler için bir kaç öneride bulunmak istiyorum .
Öncelikle eğer bebeğiniz gündüz uyuyor gece uyumuyor ise problem gece gündüz ayrımını yapamamasidir . Bunun için bebek doğduğu günden itibaren ise koyulmak lazım ama diyelim ki bebeğiniz 4 aylık ama gece gündüz ayrımı yapamıyor , çit çıksa uyanıyor . Yapacağınız şey bebeğiniz uyumasa bile geceleri sessiz ortam oluşturmak , ışık açmamak ( Los ışık dahil değil ) gündüz ise sesli ve ışıklı ortamda tutmak . Mutlaka perdeleri açın evde tek iseniz radyo TV ses olacak bir şey açın . Bebeğinizle gece iletişimi kesip gündüz bol bol iletişim kurun . Gündüz uykularını kısıtlı gece uykularini ise beslenme harici uyuduğu sürece bölmeden devam ettirin . Gece yatak ya da uyudugunuz oda dışına çıkmayın bebeğiniz geceleri orada olacağınızı öğrensin . Bu şekilde gece gündüz ayrımı bebekte oluşmaya başlar .
Eğer problem uykuya geçiş ise yani sallıyor salliyorsun ama bebek uyuyamiyor uykusu var uyumak istiyor ama dalamiyor ise sorun büyük ihtimalle gündüz yorulmamasi enerjisini atamamasidir. Uykusu vardır ama enerjisi de vardır . Vücudu uyumak istese de aklı hala gündüz atamadığı enerjidedir . Bu celiski onun uykuya dalmasini zorlaştırır . Uyku öncesi spor , hareket , yere bir battaniye sererek enerji atmasını sağlamak ise yarayabilir .
Problem bebeğinizin stresli olmasi sebepsiz ağlaması ve uyuyamamasi ise ılık duş masaj sakinleştiren müzik ve en önemlisi sakin bir anne o bebeğe yardımcı olur .
🧸Uyku rutininde en önemli sıralama bence beslenme , yarım saat sonra duş , masaj , masal ve karanlık odaya geçiştir .
🧸Uyku rutini bir iki günde oluşmaz . Bazı bebeklerde 1 hafta bazı bebeklerde 2 3 hafta sürer ama eninde sonunda sonuç verir .
🧸Annenin stresi ve ısrar mutlaka bebeği etkiler . Kendiniz gibi düşünün birisi zorla ağzınıza yemek soksa mideniz bulanır . İlla uyu dese uykunuz varsa da uyuyamazsiniz. Ama rahat bir ortamda her şeyi dilediğiniz şekilde yaparsınız .
🧸Her çocuk uykuya düşkün olacak diye bir kaide yok . Kimi çocuk günde 12 saat uyurken kimi çocuk 7 saat uyur . Anne olarak elimizden geldiğince bu süreyi ne kadar kaliteli gecirtecegiz bunu düşünmeliyiz.
🧸Ben oğlum doğar doğmaz gece gündüz ayrımına başladım . Rutinimiz hep vardı ve hep çok sakindim . Enerjisini mutlaka atmasını sagliyordum. Bu şekilde uyku düzeni oluşturdum. Bu yazdıklarım 3 yıllık tecrübelerime dayalı cümlelerim . Umarım size de yardımcı olur . 🧡🧡
Bizde 21.30dan beri durum bu : https://imgyukle.com/i/YiWJRH 🙋🏻♀️💙