Elifmoms arkadaşımın kızı için pasta patlatma yapmistik nerden kaydetmisim hiç hatırlamıyorum ama alerjik bebekler için pasta patlatmada kullanılan bir pasta tarifi bulup yapmıştık o tarifi atayım size. Maksat anı kalsın iste, bir doğum günü pastası olsun ve diledigi gibi minciklasin tadina baksın patlatsin pastayı miniginiz☺️
Alerjik bebek pasta (süt ve yumurta yok)
Krep yapimi
1.5 sb. İçme suyu
1 sb. Un (hangisini kullanmak isterseniz)
1 çk. karbonat
1 çk. soğuk sıkım yağ (avokado veya zeytinyağı)
Malzemeleri karıştırıp kızgın krep tavasında önlü arkalı pişirip tabağa alıyoruz (kesip şekil vermeden önce soğumalı) 5-6 krep çıkıyor. ( İkili ikili kullanıp üç katlı bir pasta yapılabilir) *** biz küçük tavada yapıp krepleri her katında muhallebi olan 9kat krep kullanmıştık**
Soğumuş olan kreplere ister kalp ister yıldız, dörtgen, üçgen nasıl isterseniz istediğiniz şekli verip kesiyorsunuz.
Muhallebi için
1 yk. tuzsuz tereyağı Süt ve ürünlerine karşı alerjisi olan bebekler için tereyağı kullanımı es geçilir.
1 yk. un
1,5 sb. içme suyu
1 tk. pirinç unu
1 yk. Keçiboynuzu Özü
1 ufak kırmızı Pancar (çiğ ve en son eklenecek)
Pancarı soyduktan sonra en ince şekilde rendeleyip suyu ve posasını ayrıştırıyoruz. Pütürsüz bir kivam için muhallebiye ılıdıktan sonra sadece suyunu ilave edebilirsiniz. unu hafif kokusu gelene dek tereyağında kavurup yavaşça suyunu ekleyip hızlıca karıştırıyoruz topaklanmaması için pütürsüz kıvamına ulaştığında pirinç ununu da ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. kıvamını isteğe bağlı az su ekleyerek seyreltebilirsiniz. Muhallebi piştikten sonra altinı kapatıp keçiboynuzu özünü de ekliyor ve karıştırıyoruz. Eğer pembe bir Pasta elde etmek istiyorsanız Keçiboynuzu özünü eklemeyebilirsiniz. Pancar ve suyunu muhallebi ılıdıktan sonra ilave edip güzelce karıştırıyoruz.
Krep, muhallebi, krep muhallebi sıralaması ile istediğiniz kat sayısına ulaşana dek tekrarlıyorsunuz. En son üstünü de kalan muhallebi ile kapatip istediğiniz meyve yada malzeme ile susleyip pastayı dolaba dinlenmeye alıyorsunuz.. uzun oldu baya ama ☺️