Helinyes Tüm gün uğraştım memeyi tutturamadım , aç kalmasın diye sma anne yerine geçen sütlerden aldım , onda da internette yenidoğanlara 30 ml yazıyor. Oğlum bugün doğdu, 5-7 ml anca içiyordur.kafam çok karıştı , tecrübeli anneler yazabilir mi?
Synmannesi Helinyes meme tutturmaya çalış sütün artsın uğraş lütfen pes etme biberona alışır bak sonra bir aya kadar 30 içer 2 ay 60 3 ay 90 mama diye biliyorum sen meme ver bol emzir pes etme sık sık az az ver emmiyorsa da sarılık olmasın uyuyorsa da uyandır
OrangesMom Helinyes midesi kiraz büyüklüğünde henüz. Yani sütünüz 5 7 ml de olsa pek aç kalmıyordur muhtemelen. Zamanla çoğalır pes etmeyin 😊 mama desteği iyi olur yine de sarılık varsa geçirmesi ya da olmaması için
Kmsal78 Helinyes Ben dogum yaptigimda hastanede kalmistim ordaki ebede mama verilmesi gerektigini soylemisti ve 15 ml vermislerdi mamayla toplanir cocuk diye biz ilk gunden beri az miktarda mama veriyorduk sonra iste doktorumun dedigim ml lere uyuyoruz simdi bu arada emzirmeye mutlaka devam et ben goguslerim yara oldu yinede vazgecmedim canim cika cika emzirdim onlarin anne sutune daha cok ihtiyaci var ona azda olda yeter daha yeni dogmus zaten
Helinyes Synmannesi ya sürekli deniyorumda o sırada aç kalmasına gönlüm razı oşmuyor sütüm çok az var zaten şuan
Synmannesi Helinyes ama emmiyor ki süt üretimi olsun canım emzir süt kanalları açılsın süt üretsin lütfen pes etme bol bol emzir uğraş yatarak ver ya da yastık koy sütüm az deme midesı onun küçücük ben ne kadar emdi ki diyordum 1 kilo almıştı ilk ay 3 ay emzirdim malesef meme reddi dolasıyla emmedi emmedi sütüm kesildi :( emmiyor 5 buçuk aylık kızım tek mama alıyor bol helva su ye iç aç kalma muck hoşaf iç sulu tatlı
Helinyes OrangesMom ya evet bu bilgiyi de okudum 5-7 ml başka yerlerde 2 saatte bir 30 ml bitirmeli devam sütünden diyor, benm oğlum ne anne süyü ne dışarda 30 ml bitirmez 5-7 anca hamgi bilgi doğru acaba
Yll Synmannesi bişey sorabilir miyim Doğumdan sonra sütüm çok fazlaydı göğüslerim taş gibiydi kızım 3. Aya giricek bi hafta sonra ama bende 2. Aydan beri göğüs yumuşaması var çok yumuşak göğüslerim acaba süt mü çekildi yoksa memeler mi terbiyeleniyor sizin de böyle olmuş muydu ya
OrangesMom Helinyes Bana doktorum 30 ml demişti başta. Sonra o doktorun ilgisinden memnun kalmadığım için başka bir doktora gitmeye başladım benim oğlum çok iştahlı 30 ml yetmiyordu devamını arıyor ağlıyordu yeni doktorumuz ne kadar içiyorsa o kadar ver dedi şimdi içtiği kadar veriyoruz gayet iyi oldu böyle. 30 ml den fazla istiyorsa fazla az istiyorsa az verin bence çocuk kendi bilir zaten doyup doymadığını. Ama daha yeni doğduğu için sarılık olması muhtemel o yüzden çok uyuyup beslenemeyebilir siz 2 saatte bir mutlaka emzirin ve mamasını verin kendi uyanmayabilir aç olsa da bir de emerken ya da mamasını içerken uyuyakalıyorsa çenesinin altına dokunarak uyandırın kıyafetini de özellikle emzirirken fazla kalın tutmayın 😊
Synmannesi Yll evet sönük bunda süt yok dersin ama 5 bez alıyorsan çişli kilosu 1 kilo alıyorsa sütün yeterli nasıl kilo alımı canım süt ne kadar emiyorsa o kadar terbiye oluyor canım yumuşak memesi olup 300 600 ml süt sağan var okumuştum burada herkeste farklı oluyor kilo alımı iyi ise sıkıntı yapma
Yll Synmannesi ilk ay 1200 gr aldı cnm ama dediğim gibi sütüm çok boldu ikinci ay 660 gr almış mamaya başliim mi diince ebe hayır 500 gr üstü normal dedi sonra deli gibi su içmeye başladım beslenme düzenime yediklerime dikkat etmeye başladım bakalım 1 hafta sonra tam 1 ay oluyo tarttırınca anlıcaz süt bence çoğaldı yaptıklarımdan dolayı ama göğüslerim yumuşak bilemiyorum neden böyle kaka günde ya da 1 buçuk günde bir yapıyo ya da o gün çok emdiyse az az iki kere çişli bez de çookk dolu olmuyo ama 5-6 kez değiştiriyorum çişli bezin çok ağır mı olması gerek bilemedim 🤷🏼♀️
Aselhafsa61 Helinyes benim bebeğim 1 gunlukken 60 cc içiyordu biraz iri bir bebekten anne sütü sagip vermistim
Neslin4 Benim kızım da meme reddi vardı kesinlikle istemiyordu emzirmemi ve sarılık vardı hafif, daha fazla ilerlememesi için emzirmem gerekliydi ben mama yerine göğüs ucu silikon aldım eczaneden o şekilde emzirdim bazen de sağıp biberona koyup veriyordum ilk 10 günüm hep böyle geçti
sasuke Helinyes benim oğlumda ilk doğunca emdi sonra 1 gün boyunca memeyi tutturmaya çalıştım. Pes etme memeyi mutlaka tuttur. Her seferinde memeyi dene elbet emecek. Mama verir gibi yap memeyi ver ama mutlaka ver
BKumsal Helinyes Asla pes etmeyin. Meme noktasında dirençli olun. Emme refleksi gelişmediği için çekemiyor bebek. Yavaş yavaş gelişecek. Sütünüz de verdikçe çoğalır. Sütüm var veremiyorum derseniz de şöyle yapın. Sütünüzü sağın. Şırınga ile agzina hafifçe dökün. Yada ilk etapta göğüs ucunuza dökün onu emsin. Öyle öyle tutar annesi.
Muhasebeciana Helinyes 2 saatte bi 30 cc demisti bize doktorumuz ama bu surede emzirmeyede calis canim sutun gelsin bebek cektikce gelicek ilik su masaji yap goguslerine gerekirse sut sagma makinasi al benimde ilk 1 hafta 10 gun kadar sutum gelmedi cok ugrastik en son pompayla indirdik sutumu bizimki suan 2.5 aylik eger avent biberon varsa ondan kullan dedigim gibi asla pes etme emzirmek icin herkes bir degil kiminin hemen gelir kiminin hic gelmez kimininde ugrasmalar neticrsinde gelir bak gecenlerde avent biberonla mama verdim kizima 1 kerelige mahsus o an emzirmeye musait degildim cunku avent biberonla meme reddide biberon reddide yasamadik cok sukur kiii 2 aydir hep memedeydi hic biberon vermememe ragmen icti ilk zamanlar sarilik olmamasi icin mutlaka 2 saatte bi emzirmen lazim benm dedigm gbi hemen gelmedi sutum annem kizdi mama verme diye ama dinlenedim ve sarilik olmadan atlattik cok sukur