Kizlar selam oglum 1 aylik oldu. 1 aydir emzirebilmek ve bebege biberonun konforunu unutturmak icin neler cektigimi bir ben bilirim bi de Allah.. ilk gunler sutum yoktu yada yok saniyordum, emziremiyordum bebegim memeyi reddediyordu. Saolsun kuzenlerim yengelerim cok fikir verdi cok yardimci oldu. En azindan bizim icinde bi iyilesme sureci oldu. Sizlerle de paylasmak istedim belki yardimci olur.
9 adet kuru inciri 1 litre su ile kaynat sonra blendera vur her gun 1 lt komposto olarak ic. Bolca sut yapar. Istersen sekerde koyabilirsin ben koymuyorum meyvenin kendi sekeri var hemde bos yere vucudun kilo yapmasin.
ek olarak her gun en az 3 litre su ic. 1.5 litrelik pet sisen hep basucunda olsun her emzirdikten sonra kaybettigin siviyi takviye et yerine sut olarak gelsin
emzirmek icin bebegin uyanmasini bekleme ozellikle ilk gunler icin konusuyorum 30 dk da bir emzirmeye calis. Ayaklarini sık burnunu sik uyandir memene alissin kokuna alissin. Memen artik ona yaklasnca kendisi ne yapacagini anliyor.
kesinlikle uyku uyku uyku. Asla uykusuz ve cok yorgun olma. Uyku cok sut yapiyor
Sütum az deme, memenin masajada ihtiyaci olabilir, sut kanallarini acmaya calis. Memenin basindan uca dogru sikica masaj yap sut akmaya basliyor.
Emzirme pozisyonunda cok onemli, emzirmeye baslarken meme ucunu sik, sut gelsin, bebegin agzina oyle ver. Sutu aldiktan sonra emesi geliyor hemen. ayrica ozellikle kucuk bir goguse sahipsen memeni C seklinde tutarak bebegin direk agzina koyacak pozisyonda ol. Bebekler usengec oluyor agiz kaslarida kuvvetli olmadigi icin hemen kavrayamiyor bu yontem cok ise yariyor.
Asla ama asla pes etme. Sirtin da agirsa kollarinda agirsa, bebek yaygarayi da koparsa kendini sartla o bebek o memeye a-li-sa-cak baska caresi yok. 5. Gun olmasa 15. Gun alisacak. Sabret :)
Tavsiyelerim sizlerinde isine yararsa postun altina yorum olarak yazarsiniz kizlar. Ve sizlerden de bildiginiz tavsiyeleri bekliyorum 🥰