2lokummannesiii kızım 17 aylık olacak birkaç gün sonra… anne baba anneanne dede tize,ineğe möö, kuzuya mee, kuşlara cik çik diyor, arıya vı vı, yemek yerken veya yemek görünce namnamnam diyor 😂 at resmini görünce tıkıdık yapmaya çalışıyor, kediye di,pis pisi(eliyle çağırma hareketi yapıyor) muza mu,ver,bebek, mama, meme, gel, bak, men bu( benim bu) suya fu diyor en sevdiği kelime alma 🙈 hiçbir şeyini paylaşmaz malesef. Bi ara tamam demeye çalışıyordu unuttu. Böyle bir konuşuyor bir unutuyor bazı kelimeleri☺️ Bi yere giderken öpücük atıp bay bay yapıyor. Şii diyip bizi susturuyor😃Yerinde durmuyor sehpaların üstüne tırmanıyor ve başarıyor.Her dediğimizi anlıyor ne istersek getiriyor devamlı dışarı çıkmak istiyor ayakkabılarını giymeye çalışıyor kapı açmaya çalışıyor 🤣 telefonla konuşuyor durmadan🙈 yemek yerken üflüyor sıcak gibi her yediği😂 iştahı çok iyi ev sevdiği yemek köfte makarna yada pilav çeşitleri yanında ayran ve salata 😅 benimle ev süpürüyor devamlı bezle her yeri siliyor çamaşır asarken bana uzatıyor bulaşık makinesini birlikte boşaltıyoruz. Diş fırçası aldım devamlı diş fırçalamak istiyor ve ellerini yıkama hareketi yapıyor lavaboya götüreyim diye basamak almıştım öyle alıştı. Banyo yapacağını anlayınca bıcı bıcı diyor.Yemek yapıyor çay koyuyor oyuncaklarıyla. Bultak oyuncaklar konusunda şaşırtıcı şekilde çok iyi yeni alıyorum denemek için iki kere de öğrenip yerleştiriyor. Bir bir babasına söyliyecekmiş çoktandır yapıyor bıktım vs diye hareketleri:) Yemek yerken Çatalı iyi kullanıyor fakat kaşık kullanırken o kadar iyi sayılmaz 😊 Kitaplara bayılıyor hayvanları eşyaları öğreniyoruz bayağı işe yaradı kelime kartları. 2 gündür küsmeyi öğrendi kollarını bağlıyor. Bizi korkutmaya çalışıyor kızgın bakıyor, sözde 😛 elini kıyafetinin altına saklıyor anne diyip ağlar gibi yapıyor tabi bende ayy kızım elin nereye gitti diyip üzülüyorum dalga geçiyor benimle 😅😅 bir de büyük tuvaletini yapınca böğğ yapıyor iğreniyor 😂 ellerini ayaklarını göz burun ağız kulak bunları biliyor. Bol bol dans eder müzik için ağlar. Bir de amin yapıyor ellerini secdeye gidiyor. Ezan okununca seccadeyi getiriyor🥰 saklanıp cee yapar şaşırıp parmağını ısırıyor parkta salıncak için kavga ediyor.daha birçok şey.. sonuç olarak şunu söyleyebilirim 15-16-17 aylık bebekler arasında değil ay hafta olarak bile farklılık ve gelişim açısından dağlar kadar fark oluyor büyükçe daha hızlı öğreniyor ve taklit ediyorlar yapamaz dediğiniz şeyi birkaç gün de yapmayı öğreniyor ve bu nasıl oldu diye şok oluyorsunuz… bol bol konuşmak çok önemli konuşmasalar bile her şeyi anlamaya başlıyorlar… 30 milyon kelime diye bir kitap var annelere öneriyorum bu arada… onun dışında ben tv izletmiyorum desem yalan olur kumandayı alıp kendisi açıyor biliyorum çok zararlı ama dikkat ediyorum tabii süresine vs.. ama babası bu saat kısıtlamalarından önce sabah 8de gidip 10 da geliyordu. Evde yalnızız annemlere gitmediğimiz günlerde artık sıkıntıdan çıldırıyor bende çaresiz kalıyorum. Yalnız değilim bu konuda eminim 😔