Enda 3. ve 4. ayda ne oluyor bu bebeklere? Ne emmek istiyorlar ne de uyumak? Dr. Tomris Uyar'a göre bu aylarda yaşanan bebeğin daha az emmek istemesi durumunun iki nedeni var. ⭕1. Neden bebek artık alacağı sütü hızlıca alıyor. Ayrıca mide kapasitesi arttığı için de daha geç acıkıyor. Yani emme aralıkları artıyor. Biz anneler yenidoğan gibi bebeğin sürekli emerek doyacağını zannettiğimiz için de meme reddi yaşadığımızı düşünüyoruz. Bebekleri biraz rahat bırakmak gerek.😇 ⭕2.Neden ise bebekler 3-4 ay civari çevrelerinin farkına varmaya başlarlar. E çok işleri var artık etrafı keşfetme zamannı.👼 Meme emmek vakit kaybı onlara göre 🤣 Bu konu da Tomris Uyar'ın önerileri şu şekilde: "Dört ay civarında bebekler çevreleri ile daha çok ilgilenmeye başlar, gündüz emzirmek gittikçe zorlaşır, bir türlü oturup emmez hale gelirler. Benzer bir dönem 10-11 ay civarında yaşanır, bu sefer de hareketlendikleri için, oraya buraya koştukları için memeye ilgileri azalır. Etrafta dokunup kurcalayabileceği onca ilginç şey varken kim oturup meme emmeyle uğraşacak! Gerek bu dönemlerde, gerekse genel olarak bebeği emzirmek için en iyisi uykusundan uyandığı zamanlardır. Bebek uyandıktan sonra dinlenmiş ve dinçtir, mahmurken inadı filan da unutmuştur, o nedenle sakin bir şekilde güzelce emzirebilirsiniz. Bebek uyandıktan sonra daha perdeleri açmadan, odasından çıkartmadan salona filan gitmeden emzirmenizi öneririm. Bir kere ışık, görüntüler, oyuncaklar, ev ahalisi, konuşmalar, açık televizyonun sesi vb. uyaranlarla karşılaşmaya başladı mı emzirmek gittikçe zorlaşır, özellikle 4 ay sonrasında...
AselSisiMom Enda Kızım 2 ay 26 günlük şu an tamda bu olguları yaşıyoruz gerek emme, uyuma vs. 😔😔 Şuan yazdıklarınız beni biraz rahatlattı 🙏