Kuroneko merhaba güzel anne, oral dönem Sigmund Freud’a göre yaşamın ilk basamağıdır. İlk 1-1,5 yıl boyunca sürer. Bebeğin ihtiyaçları,algılamaları ve kendini anlatım yolları daha çok ağız bölgesine odaklanmıştır. Bebekler dış dünyayı oral doyumuna ve içsel gerilimlerinin giderilmesine göre algıladığından, çevredeki objeleri ağzına koyarak tanımak ister. Bu dönemde annenin rolü önemlidir. Anne bebeğin ihtiyaçlarını onunla ortaklaşa geliştirdikleri dil sayesinde anlayıp giderirse bebekte dış dünyaya karşı güven duygusu oluşmaya başlar. Tüm bunlar geçici süreçlerdir siz bebeğinizle keyifli vakit geçirip anın tadını çıkarmaya bakın. Sevgiyle kalın 🌸
Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi - Pınar Kaya Demir