Korkmanıza gerek yok, nasıl ki ilk doğduklarında onlar bize biz onlara alıştık zamanla ek gıdada öyle zamanla ustalaşıyorsunuz. Ben 3 gün kuralı ile yoğurtla başlamıştım, sonra sebze çorbaları. Blendr hiç kullanmadım, pütürlü yeme konusuna alışmayan bebekler sonrasında sorun yaşayabiliyor her şeyi sıvı isteyebiliyor. Sebzeler ile başlamalı sonra meyvelere geçmelisiniz. Meyvenin tatlı tadına alışan çocuklar sebzeyi kabullenmekte zorlanabiliyor. Çatal ile ezer o şekilde küçük küçük verirdim, tadımladığım sebzelerdende mesela brokoli haşlayıp eline verirdim öyle yerdi (blw yöntemi) iyi ki böyle alıştırmışım diyorum şimdi 1 yaşında baya kolaylık sağladı bu durum bana. Ne yemeli ne yememeli araştırıp listelemiştim bu sayede yiyebileceklerini sıra ile veriyordum. 20 30 cclik kadar falan küçük bir suluk almıştım ona su doldurup eline veriyordum içmek istediği kadar içiyordu. Bu arada verdiğiniz şeylere çok minik ölçüde zeytinyağı eklemelisiniz. Ek gıda döneminde kabızlık kaçınılmaz olabiliyor, buda çocukları zorluyor. Bol su içmesi de kabızlığını önler.