Minikbirkalp hem hamileliğimin ilk trimester’ından sonra gebeliğim boyunca, hem de emzirirken saçlarımı boyatmaya devam ettim. Hem doğum doktorum hem de çocuk doktorumuz ikisi de deriden bebeğe zarar verecek kadar çok toksik madde geçemeyeceğini söylüyor. Hadi gebeyken her ihtimale karşı organik boyayla boyattım da emzirirken süte geçme oranı yüzdeye vurulduğunda o kadar az ki. Şöyle söyleyeyim içtiğiniz hap %1 geçiyor. Siz hesap edin kafanızda. Bir de mesela boya saçınızda en fazla 40 dakika kalıyor, alkol bile alındığında süte geçme süresi 2-3 saat.
Tabi tam tersi görüşü savunan ve sizin giydiğiniz giysinin kumaş boyasının bile sütü etkilediğini söyleyen uzmanlarda gördüm. Benim tamamen kişisel fikrim ise, bu kadar uç düşüncelerden uzak kalmak.
Çok kat-i ve kesin şeyler dışında, rahat ve mutlu bir gebelik ve annelik benim için önemli olan.