HappyKids Oğlum 25 aylık. 7 aylık gebeyim. Emziriyorum.
Gebeliğimi 3 aylıkken öğrendim.Oğlumu emdiği yere kadar emsin düşüncesindeydim ki o zaman mayıs haziran filandı, virüs de olduğundan virüs bitene kadar kesmeyi düşünmüyordum. 2 aylık bebek gibi gak guk benleydi.Adım adım bazı geceler emmeden uyuduğu oldu,o ara sallanmayı bıraktı. Sallayarak ve emerek uyurdu ama değişti.Sonra sonra bende “hadi tavşan da uyumuş bizde uzanalım gözlerimizi kapatalım” “bak gece oldu Güneş uyudu,bizde uyuyalım” gibi konuşarak emmeden sallamadan uyutmaya devam ettim.Bu süreç 1,5-2 ay sürdü ve başta uykuya dalması saatler sürse de sonra sonra ağlamadan kırmadan kademeli olarak azaldı. Şimdi 5 dk da geçiyor uykuya.
artık bazen günde 1 kere, bazen 2 günde bi kere,kimi gün hiç emmeden filan öyle ne zaman isterse şeklinde 1 aydır da böyle devam ediyor.Bugün hiç emmedi mesela istemedi henüz.
Yemek yediği de oluyor yemediği de oluyor.Hani “memeyi bırakmadı bak ondan yemiyor” düşüncesi de bize uymadı.Pekala hiç emmediği günler de 2 kaşık çorba, yarım elma ile geçirdiği de oldu.
Büyük ihtimal doğum sonrası tandem devam edeceğim,bu virüs bitmeden ben tamamen kesemicem.Hala ben kendim hazır değilim,içim çekiliyor sanki bi daha hiç sarılamayacağız gibi ütopik düşüncelere giriyorum.
Bazen konular arasında görüyorum bir çok anne “bebeğim 13-15-18 aylık,yapıştı bana yemiyor hiç hep meme istiyor yoruldum nasıl bıraktırıcam” filan gibi konular açıyorlar.O dönemler de geçici.En güvendikleri yer anne koynu olduğundan bir de diş ve diğer dış etmenler de etkilediğinden dönemsel memeye düşkünlük olabiliyor.Bu dönemsel düşkünlük 15 gün de sürer, 3-5 ay da sürer.
Memeden bırakma kesinlikle hem bebek hem de anne hazırken olmalı.Onun bunun lafıyla girişmeyin.Emzirmek bebeğinizle aranızdaki özel iletişimdir,kimseyi bağlamaz.Annem istedi,kocam şöyle dedi,kayınvalidem laf etti diyip bıraktıran çoğu tanıdığım üzgün ve zor bir süreç yaşadı.