Stellaa her doktor farklı uyguluyor. Farklı aylarda başlayıp devam ediyor. Mesela biz 7.ayda başladık nimenrix ve boxsero’nun ilk dozlarını olduk. Diğerleri de 9 ve 13.ayda.
Geçen hafta cuma nimenrix yapıldı. O zaten çok fazla ateş vs. Yapmıyormuş. Olmadı da zaten.
Boxsero’yu da perşembe günü olduk. Yapılmadan önce doktorumuz calpol verdi. Ve vücutta enfeksiyon belirtisi var mı diye boğaz kulak kontrol etti. Ciğerleri dinledi. Çok şükür öyle bir belirti yoktu. Çünkü vücutta enfeksiyon varsa aşının etkileri daha fazla olabiliyormuş mesela bir sayfada görmüştüm. Bir anne yazmış boxsero’yu olacakları zaman bebekte idrar yolu enfeksiyonu varmış. Ateş 40a kadar çıkmış. Sebebi vücutta enfeksiyon olmasıymış. İşte bu önemli sadece yoksa sorun olacak başka bir durum yok.
Ateş bacakta şişme olma olsalığı yüksek demiştim doktorunuz çok şükür bunda da birşey olmadı. Hafif kızarıklık var sadece biraz sert aşı yapılan yer.
Bütün aşıların yapılması taraftarıyım. Başınıza geldiğinde ah vah etmektense şimdiden önlemi alınmalı. Aşıdan sonra ateş vs. Olması çok normal şeyler. Devlet aşıları da sonuçta ateş huzursuzluk yapabiliyor her çocukta etkisi farklı. Her çocuk farklı.