7-8 aylık bebeği olup yurumeye başlayanlar var mı aranızda? Yürüteç kullaniyormusunuz? En son 7.5aylikti kontrole gittiğimizde doktor bebeklerin bu aylarda artık tamamen desteksiz kendi kendine oturabilmesini emekleme alıştırmaları yapmasını bekliyoruz bol bol yüz üstü pozisyonda oyunlar oynayın falan dedi yuruteci kesinlikle önermiyoruz emeklemeye geçişi hatta yurumeye geçişi de yavaşlatıyor dedi oğlum o kontrole gittiğimizde daha emeklemiyordu bile oğlum biraz kilolu bir bebek göbeği kaldiramadigi için yüz üstü sürünerek ilerlemeye çalışıyordu sadede. Kontrolün üstünden iki hafta geçti bu iki hafta içinde birden önce emekleme pozisyonuna geçmeye sonra emeklemeye başladı sonrada yerde oynarken bana tutunarak falan ayağa kalkmaya yeltendi bende aktivite masasının ayaklarını takip onune koydum ona yaslanarak ayakta durmayi öğrettim durup öyle oynuyordu falan tabi hala göbek ağırlık yapıyordu tasiyamiyordu çabuk yorulup oturuyordu. Sonra göbeğini aktivite masasına yaslayıp durmayı öğrendi ve bu şekilde masaya yapışıp onu ittire ittire yürümeye başladı. İki üç gündür tutunup kalkıyor. Koltuğa, yatağının kenarlarina tutuna tutuna ilerliyor. Ayağa kalkmayı kesfettiginden beri oturarak oynamaz oldu. Ayakta oynuyor sürekli ne ile oynayacaksa alıyor eline koltuga falan tutunarak kalkıyor orda oynuyor. Ama bir süre sonra göbeğin de agirligindan sanırım bacaklar titreye titreye dikilmeye çalışıyor. Zorlanıyor.Ayaklar tasimayip oturunca da hırsından ağlayarak geri kalkıyor. Yorulup bacaklar titremeye başlayınca kucağıma almak yada oturtmak istiyorum sinirleniyor daha da çok kıyameti kopartiyor. Annem soylenmeye başladı artık neden erkenden yürütmeye kalktın bu çocuğu o masayı önüne koyarak hata yaptın daha küçük bacakları taşımıyor madem yürümek istiyor yürüteç alalım en azından vücut ağırlığı bacaklara binmez falan diye söyleniyor. Yuruteci istemiyorum doktor da yok dedi diyorum e o zaman emeklemiyordu bile onu geciktirir diye yok demiştir e boyle de erkenden bacaklara bu kadar yük bindiriyorsun o çok mu iyi diye sürekli yiyor beynimi. Doktor yok demişken böyle bir konu için adama mesaj atıp sormaya çekiniyorum hatta çok gereksiz buluyorum. Muayeneye gitmiş olsak orda konusma arasında sorarım aslında ama dediğim gibi böyle birşey için adamı WhatsApptan rahatsız etmek yersiz bir durum gibi geliyor ona yazamiyorim o yüzden. Bir sonraki kontrolümüzde Ocak ayının başında ozamani da beklemek istemiyorum. Belki benzer bir durumu yaşayıp doktoru ile konuşan bilgi alan vardır bana da fikir verir diye buraya yazmak sormak istedim. Bilen biri çıkar belki. Yürüteç gerçekten su asamadaki bi bebeği ters mi etkiler yada annemin düşüncesi sizce ne kadar mantikli yurume için çok mu erken bacaklara çok mu yük bindirmis oluyoruz? Sizce hangisi daha sakincali? Şimdi diyeceksiniz doktora sormayı yersiz buldugun bir şeyi bize sorarak bizim niye zamanımızdan çalıyorsun diye 😂 size de soramayacaksam kime sorayım caaanim değil mi ama ☺️