aysmre0313 doktorunuza bağlı, eğer devlet hastanesine gidiyorsanız açılma yoksa bile suni sancı verip doğumu başlatmaya çalışıyorlar diye biliyorum. Özel doktora gidiyorsanız da doktorunuzla konuşup karar verebilirsiniz. Benim açılmam ve sancım yoktu, 40+4 te mecbur sezeryan oldum, doktorum açılma olmadan suni sancı verilmemesi gerektiğini söylemişti ama her doktorun görüşü farklı oluyor